fredag 3 juni 2011

Värmebölja

Inatt vaknade jag av att det var så fruktansvärt varmt i vårt rum..vi var tvugna att öppna altandörren lite och det brukar vi inte göra förns senare under sommaren,det var även jätte varmt i Rebeccas rum imorse och lika så i vardagsrummet,det visade sig att en propp gick igår när vi skulle laga mat så det måste ha hänt något då,elementena stod på ca 14-17 grader med det var GLÖDHETA!!!Inte undra på att det var varmt och det är ju inte kallt för övrigt nu kan vi ju konstatera med denna sommrvärme ute eller hur?

Idag fyller min son 12 År,Hipp hipp hurra.Han skulle få frukost på sängen men jag ville att Felix skulle vara med in till honom men han sov i godan råd när klockan var 8,så Lucas hann att komma upp - Gå och lägg sig igen ,sa jag vi kommer strax...ska bara väcka Felix.Sagt och gjort när F vaknat och vi skulle "tassa"in och "överraska" Lucas så vippade jag champange glaset med mjölk så vi fick torka allt som låg på brickan,golv,fönster mm och börja om.Tillslut kom vi dock in och sjöng..han fick Brynäs kortlek,Bryäs halsband ( detta hade han önskat sig)han fick även ett racket spel med övernaturligt stora rack/boll och det bästa var nog en röd och blå Barcafotboll med autografer på som vi köpt i Danmark...nöjd unge,nöjd mamma :)

Hettan ute har tagit musten ur mig nu så Felix och jag ska hålla oss i skuggan resten av dagen/kvällen,de andra pojkarna ( Kaj och Lucas) har åkt för att stanna till natten och fiskar Gös.Imorgon blir det kalas för mig och Lucas och på Söndag spelar L match,så den här helgen går nog med;)Skönt att ha en ledig Måndag med familjen med!

Tack till Er alla som gratulerat till födelsedag och äktenskap,jag blir jätte glad av att läsa era kommentarer!
Puss till er

1 kommentar:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vilken värmechock! Hoppas den lägger sig på elementen iallafall! Solens värme kan få stanna! :)
Hoppas kalashelgen blir bra! Själv har jag gett mig in på fönsterrenoveringen.. hoho, jag kan hålla mig för skratt.. även om jag tycker att det är lite småkul! Det blir så stor förändring!
Ha en himla bra resterande helg!
Kram på dig!!