tisdag 14 juni 2011

Ett gott skratt

Ja jag kunde inte låta bli att småle lite igår när jag rensade ur Lucas skolryggsäck som innehöll diverse skrivböcker mm som han rensat ur bänken och tagit hem.
Jag hänger inte riktigt med men nu har dom börjat med KROPPEN mm,i en av böckerna stod det allt om penis,slida,bröst,pubertet mm det var bilder ritat och förklaringar på både den ena och andra.Jag var tvungen att småle lite..Jag är väldigt öppen mot Lucas vad det gäller detta och frågar då och då om han börjar få hår än,eller att han måsta tvätta sig ordentligt när han duschar,han har använt ord som runka,stånd mm men jag har inte direkt brytt mig utan snarare frågat om han vet vad det betyder och han svarar -JAA Vad tror du?? ( han har inte sagt att dom läser detta i skolan nu)
Ja vad tror jag,nu vet jag ju att dom läser om det i skolan..Lucas frågade massor när jag väntade Felix så det kapitlet kan han när dom kommer dit kan jag säga...
På en sida skulle dom förklara ord som har med pubertet att göra bla kär,otrogen,målbrottet mm Där stod även ordet: BEUNDRA och då hade Lucas skrivit meningen:
JAG BEUNDRAR MIN MAMMA!!!! (snyft)man tackar...jag ville inte ifrågasätta detta utan mös bara för mig själv i tanken :)
Min underbara unge,han är så go och mysig och vi pratar öppet om allt vilket är skönt.

En skön dag önskar jag er
kram

Inga kommentarer: