tisdag 7 juni 2011

Vardag

Då var vi tillbaka till verkligheten igen då,nu är det vardag men det är ganska skönt tycker jag.Snart är det sommar lov och då blir dagarna lite långa ibland om man har tomt i agendan och det är ju så att ibland VILL man ha tomt i agendan.Man kan ju tycka att det inte spelar mig någon roll om det är vardag eller helg eftersom att jag är mamma ledig,med det gör det.Klart att det är skillnad på att slippa ställa klockan,barnen är hemma,Kaj har inte jobbat något extra denna långhelg,vi har tagit dagarna som dom kommer och inte ens kollat på klockan.....en dag glömde vi till och med att F ville ha mat....vi tyckte han var extra gnällig men tänkte det är nog värmen men när vi kollade på klockan visade sig att det gått över hans mat tid med 1 1/2 timma!Det är inte så att vi slaviskt följer exakt tid men han vill oftast äta vid regelbundna tider. Haha,bra föräldrar va?:)
Igår var jag och köpte mig lite sommarblommor med,två vita amplar till framsidan,en massa småblommar till urnorna på framsidan, och en jätte ampel till altanen på baksidan.( kan komma lite bilder senare)

Idag blir det en lugn dag,L behöver plugga för han har Kemi prov imorgon,så ska väl han på Speedway o kväll ( heja Piraterna)kan jag tro,så behövdes det visst handlas hem fika och godis till morgondagen då det var mysstund på skolan,någon dag var det brännboll,varamon,friidrottsdag mm,det blir ju så i slutet av terminen.

Nähä,nu är det bara att sätta på ett par baljor kaffe,Kaj sa att han och grabbarna från jobbet skulle inta sin frukost hemma hos oss då dom jobbar i kvarteret under dagen.

Ha det gott alla vänner
Puss

Inga kommentarer: