torsdag 23 juni 2011

Lätt

Känner mig lättare,både till sinnet och vikten.Har nu på 10 dagar gått ner 4 kg vilket jag tycker är bra med tanke på att jag kanske äter lite förstora portioner och att motionen har uteblivit denna vecka ( förutom i måndags)Men jag menar det har ju varit en helg med och vi var på logfest och där satt jag med mina nötter och vatten trots att dom andra festade på smörgåstårta,det tycker jag var duktigt gjort!Det är alltid svårare på helger ju.Nu i midsommar ska vi ha vänner hit och det blir mat och dryck så klart men jag är inte sugen på potatis,socker eller vin,eller ja det är klart vin skulle jag gärna dricka men jag vill inte förstöra det här nu så då kan jag lika gärna dricka vatten :) ( livets dryck!)

Så här kan en dag se ut: Frukost-omelett,med bacon,sallad Lunch-sallad,lättkokad broccoli med knaperstekt bacon,tomater riven ost och in i ungen Middag- stekt lax med sallad.
Mellanmålen kan bestå av nötter eller några ost skivor mellan ett par FinCrips ( det enda i bröd väg jag unnar mig då och då)

Nå,idag blir det handling inför midsommar.Vi skulle vara barnlediga och åka till min moster i Sundbyholm ( Eskilstuna)med husbil,men då Lucas pappa jobbar så får vi vara hemma och ha honom här,det är vår helg och vi hade behövt vara hemma vid 9,30 på midsommardagen ialla fall så då kan vi lika gärna vara hemma i år igen.inte så kul för honom att vara med pappa på maxi mellan 8-18 en midsommar kanske ?

Nähä om man skulle börja dagen n u då,fram till en timme sedan har det ju öst ner regn som en tok och vi vaknade av att det smattrade som tusan på altantaket imorse

Ha en riktigt trevlig midsommar mina fina vänner och var rädda om varandra
Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra kämpat Tessan ! Jag vet ju att du kan när du vill och har motivation.Ställer man bara in hjärnan rätt så går det.Jag klarade av både jul och nyår du vet utan både vin och mat.Det är det jag kan njuta av nu. Massor med kramar från mamma.

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Glad midsommar!! Här blir det också livets dryck imorgon!! :)
KRAM!!

Anonym sa...

ja du den där vikten som ska hållas o minskas inte lätt inte. ja de va riktigt synd att ni inte kunde följa me t E-tuna. ni kunde väl tagit me er lucas me ? hur som helst ha en riktigt bra midsommar ni me! kram. moster.