torsdag 1 september 2011

Snart HELT normalt

Ja lite till normalt har det blivit nu...barnen har ju som bekant gått i skola ett par veckor nu och idag började Kaj att jobba efter 6 veckors ledighet!! ( två veckors semester och fyra veckors pappaledighet)Vojne vojne vad tyst det är i huset nu när Felix är på dagis en stund,jag går och kikar på tvättkorgen och den blänger på mig och talar om att det börjar bli tungt att bära all smutstvätt däri!Idag ska jag ta en vilodag från träningen och jag funderar på att inte göra NÅGOT under ett par timmar,bara ligga och pilla navelludd framför Tv:n i sängen kanske...ska handla med sen men allt detta hinner jag göra när Felix kommit hem ju!
Igår var jag SÅÅÅÅ nära att öppna en stor påse Grillchips kl 21 på kvällen!!!
Fy fan säger jag när suget sätter in,jag blir frustrerad,får kort stubin,rastlös mm när det är som värst...jag poppade lite popcorn i stället och ni ska veta att jag ÄLSKAR chips,det är min passion och påsen har stått sedan i Lördags då vi hade släktträff...även då gick jag och kollade på den ljuvliga röda påsen men motstod ( trost några glas rödtjut i mig,,hehe)
Nää sa jag till mig själv,vill jag ha den får jag vänta och unna mig några nävar till helgen! buhuuu :(
Jag hade tänkt att bara skriva några rader idag men vips så har det blivit en hel roman...
Sänder en tanke till min moster som opererat sig i veckan..( har mamma och brorsan som levande bevis att det kommer att gå jätte bra)så nu börjar hennes nya liv! <3 Det klarar du galant Nina!

Kram på er mina nära och långväga vänner, glad att jag har Er och Tack för kommentarer,det är ju SÅ mycket roligare att skriva då!
Puss

2 kommentarer:

Unknown sa...

Mä dä tyccher ja du ska gö!!

Göra nada tillsammans med luddet :)

Idag är jag hemma med Märtis.
Vaknat 82 gånger i natt, gnällig och grinig och ska sitta som ett kolapapper på den otrooooligt pigga mamman...
Somna om?? Nää, skulle inte tro de rå!! Suck! KVART I FYRA öppnade vi restaurangen för alla dockor och djur i lekrummet.
Tjo flöjt, hej å välkommen!

Är det då man önskar en liiiiiten stund att åren skulle pinna på så de kan roa sig och vara nöjd med nå mer morgonvänligt som en film eller nå????

Nä, ditt recept för dagen lät ju rackarns ljuvligt, så jag tar soffan här!

Kämpa på tjejen!! Du e såååå duktig som står emot skräpet!

Mys på å kram!

Anonym sa...

klart jag ska kämpa på Tess! nu har jag ju äntligen fått det jag ville! kram. moster <3