torsdag 8 september 2011

Kräftkokning

Ja minsann så var det,igår kokade vi kräftor för brinnande livet,det var nog ca 15 kg skulle jag tro.Som tur var hade vi lånad en ved eldad base av Kajs chef vilket gjorde det mycket smidigt,när det väl kokade så gick det i ett kick,det värsta var väl att grannarna och alla som åkte förbi trodde att det brann i kåken...vi bara väntade på brandkåren hehe.
Nu har vi ialla fall små/stora röda härligheter som väntar på oss!!!
Vi passade på att grilla lite ´korv med i ösregnet!!!






KRAM TILL ER

2 kommentarer:

Anonym sa...

ser gött ut, de smakar jag gärna nån gång i framtiden. he he. kram. moster.

Unknown sa...

Haha...grilla korv i ösregn!?!
Ni är ju för kul ni:-)
Men smakade nog bra ändå va?

Å lillbubbis är med å. Sötisen:-)

Ser så gott ut!!
Här blir det "langos-skiva" på lördag!
Jag skulle kunna föräta mig på det!
Gör alltid 3 dubbelsats så det räcker till lunch Dan efter å:-)


Man får ju inte äta vad man vill här, för Victor har har börjat tokträna..Rena kylskåpspolisen...suck.

I helgen är det Hudikmarknan....undra om man får tävla i kokosbollar VM själv?
Ja, vi brukar tävla i vem som kan äta flest kokosbollar! Jag vet...skitknäppt, men den marknadsseden är jag uppvuxen med. Tajconfamilia!!
Imorgon blir det utlottning:-)

Kram!