måndag 19 september 2011

Helgen som var


Ja så här såg det ut när Felix hjälpte Kaj att klippa gräset! Han brukar annars sitta brevid i vagnen,men vad gör man när man har kvar den "lilla"bilbarnstolen??? (Jag kan tillägga att det blev en kort tur med tanke på avgaser mm)
Detta var i lördags,det var vackert väder och vi fixade lite i trädgården,vilket behövdes.Jag åkte till blomsterhandlaren och köpte lite Ljung,Plättar på tråd och Silverboll för att plantera i ett par av urnorna på framsidan och i blomlådan fick Ljungen husera med murgröna.
Jag har ytterligare en mega urna kvar som ska få lite Ljung,Silverek mm i sig men än så länge så är Bollkryssen så fin i den!
Efter trädgårdsbestyr njöt jag av lite sol,sedan blev det fotboll.
Inga tjejer har varit hemma i helgen och Lucas sov hos en kompis fredag-lördag och var hos min bror och kollade speedway,hela lördagskvällen,så helgen har varit lung.
Igår ösregnade det hela dagen,så då blev det tända ljus och mys under filten,allmänt latdag med andra ord.

Ny vecka nya utmaningar stundar,ska på en sista interljuv i veckan för en eventuell anställning på Willys...det blir Frukt & Grönt eller Mejeriet...den som lever få se.
Jag hoppas att få lite pengar från A-kassan med i veckan,har varit arbetslös i två månader nu och har inte fått några pengar sedan slutet av Juli...jippie,( tur att man har en man som fiskar kräftor och att man sparat alla skattepengar men nu tryter det)

ha en toppen start på veckan mina vänner.
puss och kram

2 kommentarer:

Unknown sa...

HAHAHA...ja, tänk vad lillbus måste ha tyckt det var roligt!

Kaj kanske ska klura på ideén :)
Tänk vad massa pluspoäng alla pappor skulle få!!

Wille brukar följa john med stinas gamla dockvagn...det är hans gräsklippare re :)
Jag var å köpte en som ser ut som en verklig åt honom.
Tänkte det kanske kunde vara kul...
Vet du va han sa??
"nähähhäHÄÄ ru...inte den...ingen riktig...öh...nähä?

Här vräker regnet ner idag till skillnad från igår...å jag ligger hemma å kurar under filten i hopp om att bli stadig på bena.

Jädra siiiiiiit!

Skulle behöva göra klart med alla höstväxter jag å, men nu när barnen varit lite sjuka, så har det mesta lagts på hyllan.
Nähä..nu ska jag ta å åka in till Hudik å hämta Stinis.

Hoppas det klirrar till i kassan hos dig snart!

Håller tummar å tår att det går bra på intervjun!
Det FIXAR DU!!!

Påkånis på sig!!

Anonym sa...

Det där kortet är så klockrent :) lillebror har alltid varit lite som en uppfinnar Jocke :) Ha det så bra och lycka till med anställningsinterjuven.
Kram Lotta