måndag 26 september 2011

Rubrik

Ny vecka,nya utmaningar...finns lite på "att göra"listan även dessa dagar men jag känner på mig att det blir en toppen vecka...kärleken spirar och det ska bli vackert väder...kan det bli bättre??

Så här tokig var Felix igår när han kom hem från skogen med Kaj,jag tror han har fått för mycket frisk luft...han hade bara blöja och toppluva på sig i flera timmar och jagade katten för fulla muggar.


Ja vad säger man? Dom kom med en hel del gula kantareller oxå + att mamma och Svidde kom med en massa Trattkantareller,men jag väntar nog tills imorgon att rensa dom...sådant måste man ha lust till :)

Direkt efter träningen idag på morgonen så lutade jag mig utför vardagsrumsfönstret och tog en bild av vårt stenparti,där vi har perenna Ljung och Lavendel,en massa olika sjöstenar,kattskallar ( obs det är stenar)och lampor som lyser upp i höstmörkret.Längre fram efter stenpartiet har vi jätte stora Rhododondron buskar...idom sätter vi ljusslingor framåt jul och längst bort på bilden ( vilket inte är så tydligt) så har vi Citronmeliss,den är lite sen i år men den sprider sig och växer så det knakar annars...många blev imopnerade när Kaj hade rivit av en jätte näve och hade med sig på kräftskivan för några helger sedan,det var perfekt att gno in händerna med så kräft lukten försvann...FRÄSCHT!!


Nu blir det frukost eller brunch ska jag nog säga,sedan bäddning och fix innan jag hämtar plutten på dagis,jag önskar alla en wonderful vecka,för det kommer jag att ha.
puss och kram

3 kommentarer:

Unknown sa...

Knasgöbben då:-)

Undra varför ungar gillar just att ha nå på huvudet och helst nakenfis??? Han är ju för söt!

Du det tror jag med!!! En bra vecka alltså!
Kärlek på topp och för vår del kommer pappa och Marianne upp imorgon! Längtis!
Innebär att set HÄNDER mer än vanligt hemmavid!

Jobbigt å rensa svamp...själv fick jag en älglåda kött placerad på köksön igår. 25 kg. Tar sin lilla tid att stycka och dela.
Var INTE laddad för det, men är man 2 står man ut!

Vad fint det är med stenparti!!
tjusigt!
Å ljusslingorna kommer att bli kanon!
Nä, nu är lunchen slut!

Ha lättaste veckan å PÅKÅNIS å rå:-)

Unknown sa...

Lättaste??? Jag blir galen på mobilen! B.Ä.S.T.A.S.T.E. jö!!

Unknown sa...

Hej Bus!

Jag återkommer till dig med lite tips ikväll när jag kommer hem:-). Maila mig din email, så kan jag skicka med lite bilder :-)!!

mywoodhome@gmail.com

KRaaaaaaam!