fredag 23 september 2011

Lovely Höst

Gårdagen i Norrköping gick bra tycker jag,vi klarade oss helskinnade in och ut ur staden trots att vi körde i Spårvagnsfiler mm,hehe.Det var lite knöligt att hitta till Poolia för jag visste att det skulle ligga i ett Galleriahus,men det finns många gallerior i "Norpan"men, men jag var i tid...för tidig som vanligt typ en kvart men jag fick vänta 20 min på den som skulle interjuva mig,han hade oxå svårt att hitta från Stockholm ( men han är ialla fall van vid spårväg)Jag kände ialla fall att jag fick sagt det jag ville säga och jag tror han fick en sann bild av mig!

Igår planterade vi det sista i krukorna på framsidan med,jag har alltid föredragit Klockljung,men sedan vi satte en prenn mer skogsliknande sådan i vårt stenparti så har jag kommit att gilla även denna sort.




Den sista Bollkryssen fick vara kvar i en kruka ett tag till,den har snart gjort sitt med
Nu tog jag inte kort på blomlådan men jag tror att ni kan föreställa er den om ni tänker: Ljung,Murgröna,Ljung,Murgröna,Ljung.

Jag tog på mig träningskläderna i dag när jag lämnade Felix på dagis men jag känner mig inte riktigt ok än så jag har bestämt mig för att vänta till söndag och träna!Imorgon åker Kaj och fiskar hela dagen i Kilsbergen så det är bara lill fisen och jag hemma,så idag passar jag på att röja upp i hemmet,njuter av Felix på Lördag och tränar på Söndag,ja...så får det bli!

Önskar er alla en trevlig helg och tack till alla ni som lämnar en liten hälsning här,jag blir SÅÅ glad och ni som inte gör det kan börja med det tycker jag! haha

pusselipuss

7 kommentarer:

Karin sa...

Vad fint det blev :)

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Jag köpte precis ljung på lunchen som jag ska hem och fösa ner i krukor! Fint är det minnsan.
Typiskt nog glömde jag mina betongkrukor ute i vintras.. väääldigt sprickiga nu för tiden. Ops! Eller charmigt kanske?

Hoppas du blir riktigt kry snart! Du är duktig som kommer iväg och tränar men det det är tråkigt när sjukor sätter stopp.
Ha en superbra helg!! KRAM!

Anonym sa...

Du e duktig du Tess! du sköter om ditt hem, dina barn, ja hela familjen. Samtidigt ser du till att du själv mår bra i dig själv me (tränar o.s.v) de e inte alla som klarar av den kombinationen. love you. kram moster<3

Unknown sa...

Heeej vännen!

Äntligen lite fredagsknappande hos dig!

Oj vilken vecka!
Du verkar ha fått mycket gjort du oxå :)

Men NÄR ska du bli frisk gums??
Rackarns ihållande skit du har i kroppen :(!
Å ÄNDÅ kör du på med allt!
Strong woman!

Du undrade...kan bli risk för ett lååång svar....errorvarning :)

Jo, jag jobbar som byggrådgivare på Beijer i Hudik sen Januari i år.
Hur kuligt som helst!
När jag var hemma å va mammaledig kände jag att jag ville göra nå annat.
Jobbade då som Butikschef på Accent.
(tidigare handskmakarn, Wedins)
Visst, kul att träffa folk hela dagarna och få komma iväg varje månad på lite modekonferenser men efter 8.5 år med SAMMA lunchfolk springade i Gallerian och flacka omkring samtidigt som man har småbarn hemma? Nja,dax för punkt.
Så när dom sökte säljare, så tänkte jag:
Äh, söka kan man ju alltid göra.
Hade ju inte räknat med att jag skulle få det, men 3 dagar efter intervjun så undra dom när jag kunde komma loss!
öh..mammledig och med 3 månaders uppsägningstid...GReaT!
Men det gick ju d å!
Så Janne fick vara pappaledig och jag ut på nya äventyr :)
När jag bodde i Sundsvall så jobbade jag några år på en bygghandel, så jag var ju inte novis.

Fast vet du vad jag egentligen är utbildad till?
Supporttekniker inom programering! Haha..
skulle inte tro det då!
Sitta på arsle hela dagarna skulle göra mig knäpp!

Sen började jag läsa till arkitekt för lääänge sen, men att först sitta och lära sig teknisk ergo om hur man ritar upp hus...ville ju inte jag. Jag ville ju inreda, så efter 1.5 år hoppade jag av.
Ska uppfylla min dröm jag har ändå!

Var jobbade du som BC förut då?
Kan hålla med om att det är så himla skönt att bara vara anställd!
Slippa budget, scheman, konferenser, personalhantering och gud vet allt!
Glad att bara få göra det jag tycker är kul, å få BETALT för det!

Rusta är ju en väldigt rolig affär! Jag köpte faktiskt vår kökstapet där!

Nä, nu ropar göbben!

Ja du ser hur det blev...långt!
Hörrö bus! Släng hit emailadressen :)

KRAAAAAM!

Anna sa...

Hoppas du kryar på dig snart! Jobbigt med envisa förkylningar!
Ljung hör verkligen hösten till och är otroligt vacker tycker jag!
Ha en strålande söndag!

Unknown sa...

Hej gohöna:-)

Va go du é!

Ja, lyse ute är något vi kommer sakna ute i vinter, då ljusstolparna INTE kommet lysa. Vi håller ju på att byta uppfart till huset, och jag tror INTE stolparna hinner komma på plats!Så det blir nog julgranar lite här å var på tomten som lyser upp den här vintern! Närrå:-), men jag är galet less på hur det ser ut här runt huset...noll feeling...bara för man måste vänta, å vänta, å...det är jag grymt dålig på att göra!
På enda anledningen att slingorna åker dit redan nu är för när vi väl har snön här så är det pi tji att stå å dra sladd då!

Vad fint det blir med alla höstkrukor hos dig! Kanske ett kort på stenpartiet?:-)

Håller på att frosta av frysen nu.:*)
Hur kul på skalan är d rå? Trööööök!

Ha jättebästaste söndagen nu!
Kramelikram

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Nu är du där igen! I skallen på mig!

Tusen tack gulliga du för gratulation!! Värmer i hjärtat!!!
Ha en riktigt bra start på veckan!!!
Pöss å kram!!