fredag 15 april 2011

veckoslut

Ja snart är det veckoslut,var tar tiden vägen?Ibland känns det som att jag får påminna mig om att andas,man bara trampar vatten,håller näsan över vattenytan så vips är det en ny dag:)
Igår skjutsade jag och Felix en släkting till Us som skulle ta lite prover,vädret gick ju inte att klaga på heller så vi var ute hela eftermiddagen.Moster Nina och Jögga kom förbi på en kopp kaffe och det var ett tag sedan vi sågs så det var trevligt!
Jag har börjat ett nytt projekt denna vecka och det är ATT INTE PLOCKA EFTER ANDRA!!!!
Oj oj vad det är svårt men jag har gett mig f-n på att jag inte ska fungera som en hushållerska här hemma saker och ting görs inte utav sig självt.Från och med nu plockar jag upp efter mig,Felix och gör vissa saker åt Lucas( men även han får ta ett större ansvar nu),resten av familjen är så stora att dom får ta ansvar för sig själva.Nu kanske ,kanske någon ser allt man gör utan att man alltid talar om det,huset gror igen,men just nu bryr jag mig inte och det är jätte skönt att slippa göra av en massa energi på att irretera sig,städa,plocka efter andra,torka mm
Trött är jag....klagar inte men det är ganska jobbigt att ta hand om Felix hela dagarna och nu även kvällarna då Kaj jobbar,förrut kunda man ägna lite tid till sig själv efter 16,30 men nu finns inte den tiden heller längre,men men det kommer ju en helg nu ( som om det skulle hjälpa)Just nu är Felix inne i en "lek med mig.lämna mig inte ensam,busig,klättrig,närhets period" och då blir man ganska trött för det är ingen lätt match att kånka med sig honom överallt heller :) Gullunge...snäll är han iallafall men man hinner inte riktigt det man vill men han går absolut först,allt annat får vänta!

Ha nu en fin Fredag,det tänker jag ha med ett glas rött till kvällen :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

han e så go`den där lille krabaten. tror inte att Jögga skulle ha nåt emot att ta me honom hem. som han sa en annan gång..... man skulle ha en liten Felix i en låda som man kunde ta fram när man blir sugen:D de va fint att träffa er igen. ha en skön helg nu. och säg till om du vill bli avlastad nån gång, vore kul! kram. moster

Anonym sa...

Säger samma som Nina det är bara att ropa så kan jag ta Felix i ett par timmar. Kram Lotta

Tessan sa...

Tack kära vänner,jag kanske tar er på orden nån dag :)
kram