tisdag 12 april 2011

Bästa Måndagen på länge!

Igår satt jag på morgonen innan solen tittat fram och lekte med lite foton....





När solen hittade mig med sina strålar så tog jag och Felix en promenad till affären,när vi kom hem började jag påta i häcken och då menar jag INTE min häck utan häcken runt trädgården.Jag räfsade bort en massa döda löv som låg och skräpade.Felix somnade och sov ett bra tag,då passade jag på att sola på altanen ( röd blev jag kan jag säga).Sedan kom mamma och Svidde farandes på cyklar och då fikade vi i solskenet.
Lucas kom hem med Elliott och jag skjutsade dom till innebandyträning.Framåt 17 tiden hade vi inte gått in än mer än för att ge Felix lite mat,så då tog vi en saktamak promenad....såååå jäkla skönt ute fortfarande.Vid 18,40 tiden när jag stod och lagade mat hade jag fortfarande dörren på vid gavel och solen värmde in i hallen!!19 grader i Motala i medeltemp och 18 i Turkiet,vad tycker ni om det???Underbart att få ställa mig i duschen och tvätta fötterna efter att ha gått barfota innan jag tillslut kröp undet täcket...
Kan det bli en bättre Måndag undrar jag??

Idag fortsätter bestyren med trädgården,tvättning,inköp av påskgodis(Lucas ska ha med sig till klassen) och sedan ska jag nog införskaffa mig lite blommor som ska pryda krukorna som nu står tomma,kan bli en ríktigt bra Tisdag med :)

kramar till Er

Inga kommentarer: