måndag 4 april 2011

konsekvenser

Tar tacksamt emot olika konsekvenser som kan bli om man inte följer regler både över 18 år och under 18 år:

*Städa,bädda,plocka iordning på rummet?
*Passa tiden som sagts när man ska vara hemma?
*Skiter i att passa tider i skolan mm?
*Struntar i mat tiden?
*River och går i skåp och tar vad man vill ha när man vill?
*Har svårt att skilja på Mitt och Ditt?
*Skiter i att städa undan efter att ha lagat mat mm?
*Hänga upp handukar mm efter dusch?
*Inte gå ner med tvättkorgen vid utsatt tid?
*Använder inte veckopengen till det man sagt?
*Ljuger om med vem och var man är?

Tar som sagt emot alla förslag

3 kommentarer:

Anonym sa...

OJ va jag känner igen det där Tessan men här det BARA den äldste som tror att vi är några j...a betjänter åt honom gör inget som vi har kommit överens om :(
Kram Lotta

Tessan sa...

Mmm bara och bara det räcker med en men vi har tre!
Har du förslag på "straff" då?
Det är ju knivigare när de har två boende med med olika regler

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Åh, ja.. jag igen..
Jag är ett sladdbarn och minns otroligt väl när min mamma en dag kom hem, leds på mina systras "lathet" slääängde av sig jackan och sparkade av sig skorna i hallen, sen gick hon in i köket, satte sig vid köksbordet och ropade frågande om inte maten var klar snart.. mina systrar stog som fågelholkar och fattade väl till viss del vinken av det lilla utspelet. Haha!
Men det kan ju bli jobbigt att strunta i tvätt och handdukar. Går det in inte så kommer det ju att se hemskt ut rätt fort.
Plocka undan nästan allt på rummet? Kan man inte vårda grejerna behöver man dom inte?
Själv var jag en filbunke utan dess like och har inga egna barn så jag kan inte säga vad som egentligen "tar" bäst.
Hoppas dom kommer på andra tankar alla samtidigt!!!