tisdag 26 april 2011

Det växer och gror

Är det inte underbart att se hur det växer så det kankar i trädgården nu??
Det händer ju nya saker varje dag...ilove it!

                                     Dom här minitulpanerna kommer varje år,dom är sååå söta

                                                Vår ena katt sotis ville vara med på en bild med :)

                 Här vid syrenträdet klättrar snart Klematis,tulpanerna slår ut,smultron i mängder och sommar    blommor kommer
             Även vid vinrankorna finns det tulpaner vår tid,sedan tar vindruvorna över hela kortsidan av garaget!

                                
Vid vårt lilla lummiga hörn kommer liljorna snart att brista ut,Pionernablomma och diverse andra arter visa sin prakt!

Nu är ialla fall Påsken över för det här året,det har varit en perfekt påsk med god mat,dryck,trevligt sällskap,underbart väder mm...allt man kan önska sig men nu är alla påskfjädrar,tuppar ägg och pyssel borta...ganska skönt faktiskt.Nu blir det valborg här näst ( då har vi alla tjejer hemma)och lite grillat och vin är ju aldrig fel.Sedan kommer vi in i Maj och då är det en hel del inbkokat: Dop,60årig födelsedag,min födelsedag,Helsingborg vistelse med planer i Danmark. mm mm!!! Och mer kommer det att bli:)

Puss för idag!

4 kommentarer:

Elke´s vardagsblogg sa...

Kul att du dök upp på min blogg. Det är lustigt vilka vägar bloggresan tar. Välkommen tillbaka!

Unknown sa...

Hej. Din bild från den 26 april 2011 visar tulpaner som jag letat efter i flera år. Vet du vad sorten heter? Om inte, får jag låna bilden och sända in till Allt om trädgård för att fråga? Jag anger gärna dig som fotograf om du vill o ger mig ditt efternamn eller så. PS sött barn o fin katt också. :) mvh f Pom

Tessan sa...

Tack Pom
Självklar får du använda bilden. Tyvärr vet jag inget namn då dom fanns redan när vi köpte huset.'
kram på dig

Anonym sa...

Tack Tessan!
En jag visade bilden för (hortonom) tror det är anemontulpan och att den är botanisk. Kram tillbaka. // Pom