tisdag 25 januari 2011

Tisdags Trött

Tisdagen är den dagen man är tröttast tycker jag ( även min stora son kan jag tala om).
Det sköna med Tisdag är att den är mindre stressig och gör så att helgen kommer närmre.

Igår var jag hos frissan och kopplade av ett par timmar,gud så skönt det är.Jag har alltid sagt att när jag blir rik ska jag anställa någon som bara pillar i håret...love it!
Det gick bra för mamma och Svidde att ta hand om ALLA barnbarn igår...Lucas,Felix + brorsans hund Atlas som bor hos dom nu när brorsan och Karin är på BB.

Jag ödslade en massa energi åt att vara irreterad med...fick ett SMS hos frissan där det stod:
Sedan när blev du mamma åt mina barn..
Herre Gud väx upp.Bara för att tjejerna har mig som mamma på FB så betyder väl inte det att jag har tagit över den rollen! ( även om det skulle gå åt ibland)
Det är det svåra med att vara "styvmamma",den biologiska  mamman kan bli avundsjuk,men vad fan.. hon har en ny egen familj och jag har funnits i tjejernas liv i snart 9År.
Att kasta en massa skit på Kaj & säga att han inte tar ansvar för sina barn är en lögn,sedan har dom olika sätt att hantera situationer.Han ringer inte och tjatar ca 50 gånger /dag och stör i skolan mm med en massa skitsaker,han får inte en massa psykiska utbrott på dom 25 gånger om dagen och skriker och gapar.(han säger till ett par gånger,sedan blir han förbannad,det vet dom)Älta,älta,älta,tjat,tjat,tjat,ring,ring,ring,sms,sms,sms....det är vår vardag även på "vår vecka" tyvärr.
Nu sa jag för en gångs skull ifrån på ett moget men bestämt sätt och jag slutade som tur var i tid innan ALLT man retat sig på under årens lopp bubblade upp...Man ska INTE kasta skit på andra när man inte har rent hus själv.Jag skulle kunna vara riktigt elak och säga både det ena och andra men det förlorar bara barnen på och dom har INTE valt föräldrar.
Jag vet ialla fall att dom älskar mig och är glada över att jag finns i deras liv och det räcker för mig och det är bra för dom att  få komma till sin pappa varannan vecka och få lite lung och ro.
Tro nu inte att tjejerna är några slags änglar för det är dom INTE,vi har kämpat genom åren ska ni veta.
Men som jag skrev i ett av mina SMS igår:
-Äpplet faller inte långt i från trädet!
                                            
Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

trägen vinner vet du Tess. man tjänar mest på att inte säga vad man egentligen känner. o som du sa barnen har inte valt sina föräldrar. men Kaj har valt DEJ!!!! kram. moster.

Anonym sa...

Förstår precis vad du menar med allt det här Tessan :( Har ju själv ett helvete med mats ex som kan ringa och gapa om allt möjligt men en vacker dag så har hon gått för långt och då kommer även jag att säga ifrån.
kram svägerskan