tisdag 18 januari 2011

Mannen i mitt liv

Kaj är min stora kärlek,mannen i mitt liv!
Jag har varit kär i honom ända sedan jag var liten tös ute i Österstad.Jag vet att jag sa att om jag bara kunde få en kram av Kaj någon gång så skulle jag vara lycklig.Man kan knappt tro att det är sant att vi idag lever tillsammans.Vi har ALLTID haft ett gott öga till varandra genom åren trots att vi har haft våra liv på olika håll.Han är 7 år äldre än jag men det märks inte.Vi har en massa saker gemensamt,själsfränder.Vi avslutar varandras meningar,vet vad det andre tänker,säger samma saker sammtidigt...listan kan göras lång.Jag trodde att jag och Lucas pappa skulle vara tillsammans för evigt när det begav sig men vi förblev bara vänner.Jag märkte en direkt skillnad på en gång när jag träffade Kaj att detta var annorlunda.
Vi sade från början att funkar det inte med barnen så får vi lägga ner (jag hade ju Lucas och han tre tjejer)men det har ALDRIG varit ett problem och nu har vi efter 8 år skaffat oss en gemensam liten kille och det hade jag ALDRIG gjort om jag inte VISSTE att detta är mannen i mitt liv!
Man vet att det är rätt om man har en bra vardag, när alla rosa moln har skingrats.Vi skrattar,busar,kelas,kramas mycket med varandra och det är jätte viktigt för oss.
Jag ser fram emot att åldras med Kaj och jag vet att trots uppförsbackar och motgång kan inget rubba kärleken till varandra.Även solen har fläckar och det gäller både honom och mig men vi accepterar varandra för dom vi är med eller utan brister.Alla possetiva sidor väger upp de mindre bra, hundra gånger om!!
Härom dagen sa han - Ja då får vi se om 2011 blir året du väntat på då?
Då menar han att jag väntar på att han ska fria.Ja vi kommer nog att gifta oss en dag men när får vi se...jag vill ialla fall ha ett FRIERI annars har jag sänkt mina krav på hur ett bröllop ska vara,det viktigaste är att vi blir man och hustru...Så som sagt ett spännande år kanske!
Att fortfarande faktiskt vara KÄR efter 8 år är ganska fantastiskt eller hur?!

Kramisar

6 kommentarer:

Anna Falk sa...

Vet hur det känns=)
Vi har varit tillsammans i 14 år nu och jag är fortfarande KÄR.
Tänk vilken tur vi har Tessan som har träffat rätt män i våra liv.
Hoppas på frieri för dig=)
Kram

Anonym sa...

inte ett öga torrt
ni e så fina tillsammans o ja vet oxå hur det känns med att ha hittat rätt här i livet.
en snyftande jögga skickar en kram

Anonym sa...

Så fint skrivet Tessan, & jag känner igen mej i varenda ord.
Just det där med att tänka lika, & att spontant säga precis samma sak (fast man inte har diskuterat något i det sammanhanget innan)& sedan brista ut i ett stort asgarv.
Det är få förunnat att få dela livet med sin bästa vän, njut av det!

Kram Evve

Anonym sa...

Jag kommer ihåg,(att som även jag liten Östersad flicka) när det va träningar nere på Östervalla va det någon som ville att vi skulle åka dit och smyga lite och minns jag inte helt fel så va det inte träningen du va intresserad av.......
Kram Johanna

Anonym sa...

Härligt Tessan!
Håller tummarna för att i år blir ditt år :)
Kram Carro

Anonym sa...

Åh så fint Tessan, om jag var hälften så lycklig när jag bildar familj kan jag skatta mig som en lycklig liten Skrolla <3
Kramisar från Kim