söndag 16 januari 2011

Regn & Töväder

Ja ,det är vad den här Söndagen har att erbjuda.
På ett sätt tycker jag att det är skönt om snön töar bort och vi har lite plussgrader,då närmar det sig i alla fall våren!
Det värsta är tiden mellan vinter och vår då det är blött,regnigt,moddigt,skitigt,mörkt mm.
Jag tycker att vi hoppar direkt till vår men inte riktigt än för jag vill ha en stund av alla årstider.
Först en stunds vinter minusgrader,vackert snölandskap,kristaller på träd och buskar,sakta dalande snöflingor,ljus,lampor,doft av gran,julklappar,god mat mm
Sen tar vi vår.Nya ljusgröna grässtrån som kämpar sig upp,porlande vattendrag,små vårblommor som tränger sig upp ur jorden,värmande vårsol,fågelkvitter och knoppar på växter och träd.
Sommaren i all sin prakt!Värme,solsken,ljusa ljumma nätter,bad,ledighet,grillning,utelekar,blommande blommor,midsommarfriande.
Vackra,vackra hösten...jag ÄLSKAR den,doften,skogen,fräscheten,den milda solen,svampen,färgerna på löven,mm

Men som sagt snart tar VÅREN vid efter vintern,så är jag ganska säker på att det även kommer en sommar och höst efter det!
Det är ju inte utan att man längtar!

Ha en riktigt skön Söndag,här ska den avnjutas till Skidskytte på Tv! :)

Kram kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är allt en riktig filosof :D /an1e