måndag 10 januari 2011

Grattis Min Bror & Håll i Hatten!

God Morgon På Er!
Sååå vackert vinterväder ute men ACK vad det blåser,det kännas som om taket ville lyfta då och då.
Idag har alla barn gått i väg till skolan,skönt tycker jag.Felix har fått första morgonmålet och ligger nu och snusar i min säng.

Idag fyller min storebror Fredrick,38 År.Hipp hipp hurra för honom.
Jag älskar min bror.När vi var små var vi ALDRIG sams.Vi bråkade jämt,jag retades och han slog.Mamma tog Deddes pari och pappa tog mitt...så var det.

När jag var 7 År och min bror 9 år så skildes våra föräldrar.Jag och mamma flyttade till stan och brorsan bodde kvar med pappa på landsbygden.
Anledningen till att det var just JAG som fick flytta till stan sades att jag skulle nog klara det bättre än min bror för jag var tuffare och hade mer skinn på näsan.(det stämde nog då)För mig blev det inte direkt några problem att komma till ny klass mm,men när jag däremot kom till pappa och mina släktingar i byn så tyckte mina vänners föräldrar att jag hade förändrats,blivit tuffare,världsvan mm.Jag vet inte om det var så men innerst inne var jag ju bara en liten tjej som kom hem till mina rötter.
Jag har alltid även som tonåring och vuxen tyckt att det har varit skönt att komma "hem" till byn.Andas lite lantdoft,ladda batterierna,bara lyssna till fågelkvitter och se vyer av åkrar mm.

Tillbaka till min bror.Jag kan säga att jag är glad att jag har honom.Fy för att vara ensamt barn!
Nu har vi väldigt bra förhållande och kontakt och vi kan prata om allt.Jag vet att han skulle gör allt för mig och jag skulle göra detsamma för honom.Han är fadder och gudfar till min son Lucas,dom två gillar varandra skarpt kan jag säga!
Nu i dagarna ska jag bli faster med! Jippie,det ska bli jätte kul.Vi vet att det kommer att bli en liten tjej och det är ju oxå kul eftersom att jag fått tre pojkar.( gladast är nog min farmor över det)
Jag unnar ingen annan att bli pappa så mycket som jag unnar min bror det....han äskar ungar och han kan redan nu plocka ner månen för sin lilla i magen!

Jag älskar dig min bror och jag är så glad att du finns i mitt liv!
<3 puss

1 kommentar:

Anonym sa...

ÄLSKAR ER <3 <3 <3