tisdag 11 januari 2011

Hängig

Usch vad det är jobbigt att vara hängig.
Det vill liksom aldrig bryta ut på riktigt,men kanske det gör det den här gången och det vore det bästa för då kan jag släppa alla "måsten" och bara få ligga och kurera mig.
Nackdelen med att vara halv krasslig är att då spriger jag runt och gör en massa trots att jag egentligen inte orkar.Jag har fruktansvärt svårt att "bara vara".Om det mot förmodan skulle gå en dag utan att jag har gjort något vettigt så får jag dåligt samvete..
När jag ibland får en stund för mig själv ensam hemma,så går jag bara runt,runt.In och ut genom alla rum,kollar ut genom fönstren,sätter mig vid datorn en sväng,upp igen,dricka kaffe....jag kan helt enkelt inte bara vara.Jag blir stressad.Sen kan jag i och för sig ligga och gosa med Felix på sängen en bra stund men då gör jag ju någon nytta.. underhåller mitt barn! haha.
Jaja,min stund är ialla fall runt 21 tiden på kvällen då jag sagt God natt till Lucas och kryper ner i sängen för min lässtund! Det är den BÄSTA tiden på dygnet!Då kan jag ligga och bara koppla av med en Kriminalroman och läsa sida upp och sida ner i timmar om det vill sig väl. :)Det är min avkoppling.

Hur som helst.Idag blir det BVC för att mäta och väga Felix igen,det är över 1 månad sedan nu så det har nog hänt en hel del både på vikt och längd!
Här är jag & Felix i Julas 2010

2 kommentarer:

VI OCH VÅRT HUS sa...

Du får se till att ta fram boken även dagtid. Vips så har du avverkat en timme "bara vara" med hjälp av läsning.

Anonym sa...

Jag känner igen mig i det du skriver Tessan :) Tycker ibland att jag inte gör någonting här hemma men när jag sen tänker på vad jag gjort så är det rätt så mycket faktiskt. Kram Lotta