torsdag 25 augusti 2011

Lite liv i bilder

Ja så här glad var Felix när han för första gången skulle till dagis!


Han föredrog stövlarna,men pappa trixade på basket dojjorna i stället

Mamma har hjälpt mig med att sy nya köksgardiner ( har jag ABSOLUT inte tålamod till)Mot väggen ser ni mormors gamla vitrinskåp som efter MÅNGA påstrukningar så småningom blev vitt.( sparade själva bänken kvar i furu eftersom att soffbänkens sittyta och stolsittytorna och bordsskivan + bröstpanelen är furu)Skulle behöva rensa skåpet då det lätt bara hamnar en massa skit i och på det!


Det är Kaj som skolar in Felix på dagis nu eftersom att han är pappaledig,det går så bra så vi har redan lämnat honom ensam någon timme!
Nu hoppas jag bara på att jag får ett jobba snart så man kan börja ta i lite och komma igång!

Kram

2 kommentarer:

Unknown sa...

Men guuu va söt han är!
Ser ut som han står och "chäjkar"..hihi..
Å skåp med skit samlar man på sig fort...
så..skit i dom och titta in hos mig istället!
jag har en utmaning till dig om du vill, har tid, lust och känner för det!
PÅKÅNIS...hihihahahoho :)

Unknown sa...

Hihihi...var du i närheten med översättningen?? fniss...
Åh vilka härliga ord om Farmor!
Visst har man sååå många härliga minnen om dom!

Jag hade en lika farmor som du...jag saknar henne sååå mycket. Hon gick bort för 5 år sen.
Jag var JÄMT hos dom.
Gud vilka flashbacks man får av bara tanken!
Alla resor, äventyr, och de vardagliga små sakerna man upplevde som är så stort bevarande.
Hur hon och jag strök 5 & 10 lapparna(haha), så de skulle vara fina när de låg i plånboken...dricka hon alltid kylde på balkongen i en tunna farfar gjort, hon bakade och lagade mat jämt, å alla fick SIN favorit, hur hon klättrade i plommon och körsbärsträden (och då var hon över 80 panner! Å på helgerna åt vi "spöttsöppa" (körsbärssoppa), och tävlade framför Nils Poppe filmer vem som kunde få in flest bär i munnen utan att spotta ut kärnorna!

Hon blev 95 år och var en riktig krutgumma in i det sista.
Var lite roligt, för ungefär ett år innan hon dog så tyckte vi att :"du, farmor..skulle det inte kännas tryggt om du hade ett trygghetslarm UTIFALL det skulle hända något och du inte når telefonen?"
FNYS..Höö... Ska JAG?? Di där är bara för gammelfolk! Vad ska jag ha det till, å sen var
det ur världen.
Jag skulle kunna fortsätta, men då havererar nog din blogg :)
Tycker du kopierar det du skrev hos mig och gör ett inlägg av det, för när de klickar på din länk hos mig, så missar de inte att läsa det!

Ha en mysig söndag och stoooor kramis!!