torsdag 11 augusti 2011

Augusti

Augusti är en fullspäckad månad för oss,mycket händer då:
*Kusin fyller
*Faster fyller
*Kaj fyller
*Rebecca fyller
*Mitt änglabarn fyller
*Felix fyller
*Förlovningsdag
*Skolstart
*Släkt träff

Som tur är så skriver jag upp i min Dagbok (kalender) allt jag kan komma på och nu även på Almenackan i köket så alla kan se och man blir påmind.
Om jag nu har glömt något viktigt i AUGUSTI som ni ser så säg till!
Har klarat av ytterligare ett tränings pass på morgonen,trots att jag inte hade någon röst imorse och huvudet var fullt med snor,men skam den som ger sig,eller hur??
Idag är det en vacker HÖSTDAG ute tycker jag,jag ska till trädgårdsmästaren och höpa mig lite Bollkryss som jag tänkte sätta i dom stora urnorna på framsidan,blommoran där är överblommade,vissna,långa mm.
Min låda med pelargoner brukar få Ljung i sig på hösten,men det väntar jag med för dom är jätte fina än!

Kaj ska ut och fiska Gös ikväll så du kan jag vira in mig i min nyinköpta pläd och ligga i sängen med Felix och mysa framför tv:n ( önske tänkande)

Kram på er

1 kommentar:

Unknown sa...

Augusti ja..ja fy vad allt börjar bli överblommat och trökigt.
Men med lite nytt piffar det ju upp liksom.
Blir fint i dina krukor du!
Kalasmånad ser det oxå ut att bli :)
Tänk om de kunde sprida ut sig lite.
Hos oss spelar det ingen roll.
vi är så stora familjer i släkten , så alltid är det någon.

Va Gulliga och snälla kommentarer du levererar hos mig! Blir så GLAD av dem!
Säger en hel del om hur du är som person!
Å det är väl bara en bråkdel tänker jag!

By the way...Finns en nackdel med timmerväggarna...de luktar APA vid den här tiden! Värst uppe konstigt nog, men de är värd klädnypan ibland!

Oj vad långt det blev...woops!

Verkar vara förkylningstider i landet, så krya på dig och ta det lugnt med träningen!
KRAAAAAM!