fredag 8 juli 2011

Snart så...

Trött trött trött är jag,jag brukar inte klaga men nu har det varit för jobbigt ett tag när Kaj har varit borta 12-13 timmar om dagen.Ganska intensivt med en liten och man har ju lite andra sysslor som ska göras med som typ handla,tvätta,plocka,stryka,matlagning,planera mat och till det tillkommer allt jäkla plockande man gör 1000 gånger om dagen.Mina handleder värker igen och jag känner att tålamodet med tonårstjejer inte finns för femöre.Dom kommer och går som dom vill och tar ingen som helst hänsyn till någon annan.

Igår hade vi dock en härlig dag i Österstad,grabbarna och jag.Först var vi hos farmor och farfar sedan blev det ett längre besök än planerat hos moster Nina och Jögga.Barnen badade,själv är jag en badkruka,men i Lalandia så då jäklar!

Idag åker Lucas till pappa över helgen och kommer åter på måndag och idag blir min "styv"pappa Svidde 70 år!!!! HURRA HURRA HURRA!!!!

ha en skön helg mina vänner,det tänker jag ha och jag känner att jag vill göra så lite som möjligt
kram

5 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Men tack fina du!! Det värmde i heeeela hjärtat!! :) KRAM för det!
Ha en skön slapparhelg och jag hoppas att karln håller sig hemma! Jag går på semester (!) idag!! Jiho! Som jag längtat!

Lena sa...

Tack för go´kommentar!

Jag har en nyss fylld tonåring hemma och får ibland känna av tonårshumöret. Ännu så länge står vi ut, men detta är nog bara början!

Förstår hur du kan ha det!

Kramar

Unknown sa...

Tjing!
Åh vad jag känner igen mig! Visst att det mer än ett heltidsjobb med småbarn, men jag har lika här med modell större...ska det vara så svårt att göra de enkla saker som att hänga upp en jacka??..."sen" är ett fantastiskt ord hos oss...grr..
Hur gamla är dina?
Sen förstår jag känslan med tröttheten. Jag fick ett galstensanfall förra sommaren. Från en kul dag på byakamp vid tvåsnåret, så befann jag mig två timmar senare i en ambulans med blåljus! Då trodde jag att jag skulle dö...fast det gick ju bra efter lite droger..höhö..Kan säga att det tog veckor innan man hade orken tebax och.det är ju lite det här med vad man stoppar i magen som är boven. Hoppas du får en jätteskön helg då du bara kan vara. DET är oxå medicin. Kramar Helena

Anonym sa...

Hallå Tessan!
Måste komma och hälsa på er snart men som du säger dagarna bara försvinner. Vi sticker till Öland i 10 dagar imorgonbitti (lördag) hoppas ni får en skön semester i Danmark.
Hälsa lillebror!!!!
Kram Lotta

Anonym sa...

ja du tess. de e alltid lika roligt när ni kommer t oss. som jag sa finns de hjärterum finns de stjärterum. de e så goa båda dina grabbar! Lucas e ju en riktig badare. Höög drag kanske? jobbarhelg här,ha de gött! kram. moster.