måndag 25 juli 2011

Ny vecka

Måndag,måndag,sedan Tisdag och efter det "storbarnledigt" till Måndag igen,Gud vad skönt,denna vecka har krävt energi ska ni veta.phuu.
Vi är bortbjudna på mat på fredag och det ska bli riktigt trevligt att få komma bort till vänner och äta lite god mat.
Långväga släktingar är på intågande i staden med,får de hur många jag hinner träffa....jag behöver all återhämtning jag kan få nu när tjejerna åker till mamma och då kan det vara skönt att "bara vara" med ett tag.

Idag gjorde vi en tripp till Örebro,vi var på Mariebergcenter och köpte lite små prylar ( miniräknare,minifläkt,ett gosedjur,en jätte fin röksvart sockerskål med lock av glas,fuktluftare)Sedan drog vi över parkeringen till Bauhaus( där köpte vi ett staket som ska upp på altanen så lilleman inte kryper ner för trappen på egen hand)Ett stopp på Mediamart blev det med men hitta ingen bra GPS som var tanken.

Ömsom sol,ömsom moln är det idag,när solen behagar visa sig blir det AS hett...svårt att veta vad man ska ha på sig tycker jag.Kaj fixar med staketet/grinden nu och jag funderar på om jag ska dra igång gräsklipparen men det är bara en tanke än....hehe
Min son ringde till sin mamma idag med,han var nog lite Felix sugen med tror jag.

Kanske att tanken blir till verklighet nu när jag ska gå ut i trädgården...lusten för gräsklippning kanske faller på.....

kram på er

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej fina du!
Den känslan känner jag igen!!
Fast nu är det ju min egna lilla gobrutta det handlar om när hon åker till papps!
Man är verkligen i högvarv 24 tim om dygnet och ju större de är, desto mer förväntar de sig att man ska fixa, greja, vilja göra och ställa upp på...så den där "puh" ekar här oxå, men jag förstår dig! Du har ju TRE!
Fast hon är gudomlig med sina småsyskon. Ibland ser man skuggan av sig själv :)!

Marieberg!!!! Ojojoj vilka flashbacks man får!
Mamma & Pappa köpte min första cykel där!
Guuu vilken stolt 7-åring jag var!
Nästa vecka ska ju jag oxå dit :))!
Vi hamnar hela tiden på Gustavsberg när vi far ner! Var nog 5 år sen vi var dit nu!

Så lilleman utvidgar sina vyer :)!?
Ja, dom har ju en tendens att vara på alla ställen man minst kan ana!
Här skulle vi behöva rullad taggtråd känns det som ibland!
Mys på ute i trädgården nu! Kan ge dig en låt att nynna på so sällskap om du vill ha...hahaha!
Kram på sig!!

Anonym sa...

Hallå Tessan!
Vet precis hur du känner det, när Mats pojkar åker till sin mamma då brukar luften gå ur mig. Den här veckan började inte så bra fick agera mamma åt Mats lille son medans hans egen mamma och hans pappa bara stod och såg på. Börjar bli trött av att JAG ska behöva ta så mycket skit och inte få något stöd ifrån deras pappa :( men är väl inne i en down period just nu.
Skönt med lite barnledighet låter kanske hårt för dom som har sina barn hos sig hela tiden men då brukar det ju vara deras gemensamma inte det samma som med 2 familjer som ska funka ihop. Själva får vi vänta tills vecka 35 innan vi får en vecka för oss själva.
Kram till dig och bror från din svägerska Lotta