onsdag 20 juli 2011

Helg eller?

Sovmorgon idag,eller ja sovmorgon var väl att ta i,var uppe vid 6,20 men lade mig igen och gick inte upp förns 9 tiden.Sköööönt.Felix har sovit hela natten med och det är ju kanon.
Framåt eftermiddagen åkte Kaj,Felix och jag till Tjällmo skogarna och hittade lite svamp.(Felix somnade i bilen så vid första stoppet stannade jag i bilen)Det blev väl någon liter eller två ialla fall :)
ÄLSKAR kantareller :)det tråkiga är bara att rensa,men det är som tur var Kajs tur att ta den biten,hehe.Känner för att åka och shoppa lite med när vädret är som det är,kan bli Linköping eller varför inte Örebro nån dag?
På söndag ska vi åka till min moster i Eskilstuna som fyller 70 år,hon har en jätte fin stuga i Mora vid Sundbyholm precis vid Mälaren med utsikt över
vattent,båtar och annat fint :)Där får man feelgood känsla och ro i själen.
Vi åker hem samma dag tyvärr då vi har tjejerna hemma annars hade jag gärna åkt över hela helgen,men vi får ta det en annan gång i sommar.

Nu har jag dragit i mig två hemgrillade hamburgare med bröd,har liksom fuskat lite med min LCHF diet nu när vi varit i Danmark mm men jag ska ta tag i det hela nästa vecka....ska börja träna på Korpen med har jag bestämt,måste komma igång lite efter att ha gått hemma ett år nu!!!(fy vad tiden går fort)
Ska kolla in det nya matprogrammet med Tina nu i kväll,jag sväljer ALLA program som har med matlagning att göra,älskar det men man ska inte vara hungrig när man tittar på dom.hmmmmmm.
Ett glas vin ska jag nog unna mig med,känner ett sötsug nu och ett glas är ju bara nyttigt säger man ju,eller hur?!

Men söta ni....vi ses då?!
kramen

1 kommentar:

Unknown sa...

Tjingeling! Å vad jag har kunna lämna låååånga kommentarer till dina alla härliga inlägg, men nya datorn lyser med sin frånvaro och noveller genom mobilen? Nja...Härligt att ni hade det finemang i Danmark iallafall! Bra boende?
Det här med bloggande är ju ganska stort på ett litet sätt, så det gäller ju att hålla tungan i styr ibland.OCh visst är det kul när man hittar någon man klickar med:-) . Jasså shopping i Örebro? Mina gamla hemtrakter. :-) . Ska ner vecka 31 på semester till pappa som bor i Arboga. En tur till Eskilstuna the Zoo blir det oxå! Örebro blir det och svampen! Stina ska utmana sig själv att våga ta hissen upp...sist stod vi kvar nere:-( Har du varit till Nora? Där är jag uppvuxen. Det är ju så fint där med alla "kajsa kavat" gränder på kullersten och alla härliga inredningsbodar.Nu ska jag packa bilen. Furuvik imorgon. Kram Hilla