söndag 1 maj 2011

Valborg

Valborgen inleddes med fotboll! Först spelade Lucas match med LSW/IFK mot Fågelsta.Jag trodde han skulle få skoskav av nya skona men icke sa nicke,det blev en underhållande match med siffrorna 3-3.Lucas gjorde många bra inlägg,frisparkar mm.
                                              
Senare på dagen blev det ytterligare en fotbollsmatch,denna gång i Österstad där dom mötte Medevi,seger till Örstad med 9-1 ( tror jag) för vi sprang till bilen när det var ca 20 min kvar för det ösregnade och var svin kallt!
När vi kom hem vankades det mat...grillat kött,kyckling,sallad färskpotatis mm.
Kajs storebror Dagge med fru Lotta och deras ena dotter Johanna var inbjudna på mat,efter en stund lagom till maten kom Kajs andra bror Tomas och fick lite mat.Vi satt ute hela kvällen med det blev såååå sabla kallt så fy tusan!
Sängen var varm och skön att krypa ner i vid midnatt :)
              Patricia var det enda barnet hos oss som var hemma och åt.Tomas ( födelsedags barnet)
                                                                 Tomas och Dagge
                                                              Lotta och Johanna
                                                                    Felle och Kaj
                                                                        Evrehopa!
Valborg är tydligen en bra dag att fylla år på med: Farfar.Tomas.Patrik(Dagges son)Min gamla jobbar kompis,min gamla jobbar kompis bror.  mfl Grattit till er! Felix blev 8 månader just den dagen med...om 28 dagar fyller JAG!

Ha en fin fin 1Maj,glöm inte att demonstrera eller gå på Godegårds marken ( vi hoppar det iår)
Kraaaaaam

Inga kommentarer: