torsdag 19 maj 2011

Lite trädgård


Efter regn kommer solsken och så blev det idag på förmiddagen,passade på att ta med kameran ut för att ta lite vårbilder i vår trädgård!


Här är vår lilla plattyta på framsidan där vi har sol hela eftermidagen och kväll


 Denna Selg är så fin och på jordytan jämter kommer snart sommarblommor,Löjtnantshjärtat har vi delat på flera gånger för att den blir så stor!

Det var fullt av barrväxter i hela trädgården när vi flyttade in,vi har tagit bort det mesta med sparade lite vid trappen för lite insynskydd.Vår trapp har frusit sönder i vinter så nu är det ett renoveringsprojekt som måste ske SNART!!

 Den här lilla plattgången fram till garaget,baksida mm gjorde vi för ett par år sedan,där alla stenar,Lavendelbuskar och Perenn Ljung nu sitter var det fullt med mossa och barrväxter.

 Här är en bild från andra hållet.Äppelträdet blommar för fullt små fina äpplen men jag vill nog ha mitt framtida JapanskaKörsbärsträd där!

 Dessa torra grenar har snart stora gröna blad och härliga klasar av VINDRUVOR,konstigt är att den ser helt död ut innan den får fart och då minsann får man hänga upp tunga grenar som sprider sig!DoftJasminen nedanför står snart i blom och sprider underbar doft.

 Smultronen under Syrenen och Liljorna kommer snart,Tulpanerna går på sista versen.

 I vårt gröna hörn har vi allt möjligt:Lijlor,Smultronjasmin,Libbstikca,Björk,Lönn,Japansktall,mm mm

 I år ska vi inte plantera så mycket men jag har redan skördat en omgång med Gräslök,Potatisen kommer och Jordgubbarna är otroligt stora i år och massor av blommor.

 I vårat "kvälls sol hörn" blommar snart mini Syrenen och Klematisen klättrar uppåt igen!

 Klätter rosorna blir otroligt vacka när de står i blom och nu ångrar jag inte att sambon släpade hem en gammal diskbänk!Där kan vi plantera,smutsa ner,rensa fisk,fylla på vattenkannorna,förvara krukor mm.

 Vid denna plattyta har vi cyklarna ståendes,fick även upp en liten soffa framför den jätte fina Kaprifolen,synd bara att K inte målade staketet INNAN!

                             Äppelträd som blommar är väl vackert om något??

Så nu fick ni en tur i vår trädgård,tycker själv att det är så kul att se på era fina bilder så jag tänkte bidra med något i alla fall :)

Ha nu en skön kväll mina fina Bloggvänner!

7 kommentarer:

Karin sa...

Vilken underbar trädgård ni har o vilka fina bilder!

Karin sa...

Så lummigt och fint ni har det, Tessan=) Jättefina bilder..Och ordning och reda:=)
Det gillar jag..Kram/Karin.B./ <3

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Men va fint ni har!!!

Anonym sa...

ni har så fint i er trädgård. många mysiga hörnen o platser att sitta vid. kul att ha lite eget att skörda oxå. vi har en tomatplanta i år!!!! he he. kram. moster.

Lena sa...

Tack för den fina titten!Så fint ni har!

Gillar den böljande plattgången mycket.

Jag har också en vinranka, första året trodde jag att den dött innan min syster visade en liten "knopp". Nu ha den redan börjat sätt frukt, så härligt!

Ha en skön helg, tror vi alla kan vänta sol och värme!

Lena

VI OCH VÅRT HUS sa...

Tack för den jättemysiga rundturen! Härlig trädgård med lagom lummig blandning av växter. Ha en skön helg.
Kram Hanna

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Detsamma till dig!! Kram!!!