torsdag 19 maj 2011

Längtan

Å vad jag längtar till helgen!
Då åker K,jag och F till Helsingborg,visserligen bara en natt men det räcker för att glädja mig.Det blir att tura till Helsingör med och gå och strosa.Vädret ska inte bli så fint på söndag men det skiter jag i!Det var så länge sedan som vi gjorde något nu på tu man hand och visst...Felix ska ju med men han är inte i vägen.Sist vi gjorde något var i sommras,vi åkte till Karlskrona och RonnebyBrunn och sov på Hotell med spa mm,men då var jag höggravid så jag orkade inte så mycket + att det var varmt den helgen,promenaderna fick ta lång tid för jag satte mig på varenda bänk och vilade vet jag,jag sa även till Kaj att: - Ja nu kommer nog bäbisen på naturligväg!!! ( vi skulle ha kejsarsnitt) Oj oj det var lite dumt att åka iväg så nära förlossningen men men ännu dummare var nog att jag följde med på Skänningemarken,har inte varit på flera år men i år skulle jag gå minsann.Vi gick och gick och när vi kom till Tivolit och skulle gå tillbaka så låste sig bäcknet totalt,jag kunde inte gå en meter.Vi fick sitta med alla barn i TuffTuff tåget och åka in mot centrum igen och när vi gick till bilen fick jag stanna flera gånger för att jag hade värkar! Herre Gud det är snart ett år sedan ( 9 månader för att vara exakt)Tiden går fort..om 10 dagar fyller jag och blir 36! My God,men det är bara en siffra,jag skiter i åldrar,har aldrig brytt mig om vare sig min eller andras åldrar.

                 


                                                 
Härligt med minnen eller hur,när dagen känns grå kan man plocka fram dom och minnas med glädje...
                                   DET KAN INGEN TA IFRÅN DIG!!!

1 kommentar:

Madame Edith sa...

Wow, vilken underbar rododendron!!

Håller med åldern är bara en siffra.
36 är en väldigt LÅG siffra tycker jag, du är ju fortfarande ungdomen själv.

Kram/M