måndag 28 mars 2011

Spritter i kroppen men orken finns inte

Jag vill göra så mycket men orkar inte riktigt,har hostat igenom mig natten,halsen känns som ett öppet sår,har väckt båda Kaj och Felix några gånger.Inatt blir det att sitta upp!
Fick lite fart ialla fall när jag såg att grannen fick fönsterputs hjälp.Då åkte trasan och skrapan fram,så nu är köksfönstren,Lucas rum,ena vardagsrumsfönstret och hallen klara,resten får jag ta när solen försvinner runt husknuten!Galet smutsigt kan jag säga och sotigt efter alla 1000 tals värme ljus som ofta brinner hos oss :)
Skulle vilja storstäda alla rum ( ett i taget) men det får vänta lite tills jag är 100 frisk.Jag älskar doften av rent hus!
Jag skulle egentligen behöva passa på att sova en stund nu när Felix har knopat in men det är så mycket annat man vill passa på att göra då,betala sista räkningarna,dricka kaffe i lungn och ro,kolla nätet lite,blogga,bara njuta av lite tystnad,plocka iordning lite mm mm,ja ni vet hur det är!

´Ja ja idag kommer som sagt alla barnen och Lucas har träning,det blir middag,läxläsning mm som vanligt i vardagarna, alla dagar är för det mesta lika tycker jag.Klockan blir 21 och det är sängdags,läsning sova....
nu kanske men är lite piggare vid 21 eftersom att klockan bara är 20 egentligen,men men man kommer snart in i det igen,jag är glad att det blir ljusare ialla fall!

En helt underbar (kanske lite tröttare )Måndag önskar jag er
kram

                                               

Inga kommentarer: