lördag 29 oktober 2011

Rasar

Herre Gud
Dagarna går i rasande fart tycker jag,jag blir ganska avtrubbad och irreterad när jag inte hinner med.Jag hatar att behöva skriva lappar för att inte glömma saker och det är så mycket som ska göras...hemmet ligger efter kan jag säga,sådana trivala saker som att handla,laga mat,städa,vattnablommor,tvätta mm hinns inte med i vackorna,så då blir helgerna fulla med måste...
I Dont Like...
Som tur är så sitter ju vardagsrutinerna i och man går upp vid 6 tiden för att Felix tycker att vi ska leka då,så dagarna blir ju långa och då hinner man ju mer?!
INGET ONT SOM INTE HAR NÅGOT GOTT MED SIG (eller hur)

Idag blir det Mantorp och innebandy,det är nog framåt sen eftermiddag/tidig kväll när vi kommer hem,svärmor fyller år idag med,får se om jag hinner dit ,annars får Kaj åka ensam med Felix.Har redan dragit iväg med sönerna och handlat.
Fläskfile och potatisgratäng står på menyn och så får vi ställa om alla klockor innan vi tar natt..!!

Imorgon ska jag bara vara efter att jag har gjort alla måsten
JAG KOMMER IALLA FALL SITTA BÄNKAD VID REPRISEN AV GREYS ANATOMI ( jag lyckades ju somna i Onsdags)

vacker vinstilla höstdag verkar det bli idag ialla fall här på Östgötaslätten,hoppas att ni alla får en fin dag ni med :)
Kram på Er// Tessan

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Vännen!

*Småler* faktiskt..
Sååå skönt att ha någon som sitter i samma båt och VET hur det kan vara när man ska upp tidigt...leka med barnen INNAN jobbet...skjutsa till buss, in med ungar på dagis...brassa iväg 3.5 mil och placera fötterna på arbetsgolvet och ha ett välkomnande leende till alla kunder...jobba...kanske hinner man storhandla på LUNCHEN och slänger i sig en varm korv istället? Yeah..skiiitbra!
hem...hämta ungarna på dagis, skynda hem å fixa middag...leka, duscha...få barnen i säng lagomt till halv åtta. Japp, nästa jobb att gå på!...diskmaskin, tvättmaskin å är det inte lite väl dammigt? fram med dammsugar´n, släppa allt å skjutsa på träningar...hem å ta en kaffe å märker att det är första gången man pratar med sambon...iväg å hämta från träning...å hoppsan??...är klockan redan 23:00??
Ja, gumman Jag VET hur det är, å Herre jisses vad BRA vi är!!

Jag min ärthjärna är alldeles för snäll och too much curling, men det är så jag ÄR och jag känner igen det där med att bli på dåligt humör för att man inte hinner det man tycker själv att man BORDE hinna.

Men jag tror när barnen blivit äldre, så kommer den här tiden vara glömd.
Ibland brukar det komma på tapeten när vi pratar om hur det var när barnen var minisar.

Märtis var nyfödd med kolik kvällar & nätter, och Wille var 1,5 och hade samtidigt astmanfall JÄMNT.
En satt i bilen och nattkörde runt med M för det var det enda som fungera och den andre var ute och gick nattpromenader med wille så han skulle kunna andas bättre.

Puh...men det är ju ett minne blott NU, och tur man är två!

Jag tycker du gör det GÖRBRA min vän!
Hoppas du orkar hålla ögonen öppna till favvoprogrammet:)

Nu ska vi in till stan..kalas, buspalats och hämta min mobil som jag lyckades tappa på parkeringen på jobbet. Tur man jobbar med sötaste Magnus som åker upp en fredagkväll å letar åt virrhönan själv då:)
Hann både polisanmäla och spärra, så nu när mobilen inte fungerar, så slipper jag väl vara telefonist i helgen??
INGET ONT SOM INTE HAR NÅGOT GOTT MED SIG! hihi

PÅKÅNIS sötaste Tessan!