torsdag 13 oktober 2011

Livet leker

Ja så är det faktiskt,livet är ganska bra just nu!
Jag har jobb,Kaj har jobb,jag har underbara barn,vi har ett jätte bra dagis och skola,jag har ett fint hem,jag har en go bil,jag har en fin familj,det är en härlig höst,jag har en kärleksfull relation med min sambo( vi är lite nykära just nu,på lördag firar vi 9 år tillsammans)Jag är nöjd med mina arbetstider,jag och min familj är friska,det ser ljusare ut på ekonomifronten,
JA MAN KAN SÄGA ATT DET GÅR BRA NU OCH LIVER LEKER!

Igår när jag var ledig så ringde det på dörren på eftermiddagen,där står min 80 åriga farmor med varsín matlåda till Kaj och mig...i min var det ROTMOS, love it a lot!
OCH så fick jag 20 st jättefina gula rosor och ett "Lycka till på nya jobbet" kort.Sött kan man väl säga eller hur?!

Idag på jobbet träffade jag på en gammal barndoms/klasskopis med,det var jätte länge sedan som vi sågs.Vi var bästa vänner kan man säga för vi hade liknade uppväxt med skilda föräldrar,visste vad som var rätt och fel,fick lära oss hur man får pengar att räcka,vad saker kostar,vara självständiga mm.
Jag är gudmor till hennes äldsta flicka som nu är 18 år!
Hua vad tiden går.tyvär har vi kommit ifrån varandra ju mer året gått,man skaffar familj,flyttat,jobbar mm mm och till slut så har man liksom "vuxit ifrån varandra" tråkigt men vi säger ALLTID att vi MÅSTE ses när vi träffas men det blir ju aldrig av....varför är det så??
Vi bestämde ialla fall att vi skulle ta en fika på stan när vi har en ledig dag och det SKA vi göra...!!!

Nä nu mina små raringar så ska jag passa på att vila benen lite i sängen när lillplutten tar en tupplur,imorgon är det FREDAG och det ser vi ju fram emot,eller hur?
Kram till ER alla

3 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

ÅÅÅh vad härligt! Blir glad bara av att läsa hur du känner!!! Underbart att ha en sån känsla över så mycket! SAMTIDIGT! I love it!!
Och gulliga farmor!! Vad omtänksamt av henne!! Och GOTT!
Jag önskar dig en riktigt bra helg! KRAM!!

Anonym sa...

Underbart att läsa dina alltid så positiva ord. Just nu behöver jag ingen puffning, för jag har det precis lika härligt som du :) Men jag återkommer om jag skulle behöva dina kloka positiva ord ;) Kramizar an1e

Små steg till ett enklare liv sa...

Blev bara så glad av allt det positiva Du skrev.För det är ju faktiskt så med mig också...har såååå mkt att vara glad för.tack för denna påminnelse!!! kram *piah*