söndag 23 oktober 2011

Strålande krispig dag

Nu har Felix och jag varit ute och promenerat en timma! Det var ganska krispigt och kallt när vi gick men solen värmde snart upp lite och jag var svettig när jag kom hem.
Felix ligger ute och sover på altanen,jag hade tänkt att kånka ner alla dynor mm till källaren,men det får vänta till sambon är hemma från jobb.

Jag möttes av två trötta katter med när jag kom hem,jag var glad att dom inte var ute när vi gick för då hade dom följt efter oss hela vägen! Nu njuter dom av solskenet genom fönstren men så fort matte har bloggat klart,så åker dom ut i friska luften


Dom här små söta betong krukorna med fat kom Kaj hem med härom dagen,dom skulle kastas för de var lite kantstötta,nu har jag varit på Ö&B och köpt vit sprayfärg och till kvällen är dom vita och pryder mitt köksbord.

På tal om kvällen så ska det vikas tvätt,strykas,göras matlådor mm införmorgondagens arbete.Sedan blir det en tidig sänggång som vanligt i svarta tajts,randigt kanin nattlinne och farmors stickade raggsockor!

Jag hoppas att ni får ett bra slut på denna helg mina vänner,så hörs vi väl i veckan??
kram

2 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Häääj!
Vad skönt med en långpromenad. Jag var hurtig igår morse men idag när jag slog upp mina melerade så var det grått och dassigt så jag satte mig och pysslade en stund innan resten av familjen vaknade.
Nu skjutsar Stefan ner sin dotter till Gävle så jag har några timmar att slå ihjäl på egen hand! Niiice!
Vad fin krukorna är och än finare sen du sprayat dom! Det vill vi såklart se!!
Ha en kanonvecka (hoppas du slipper jobba över!) och tack för att du är du! Du gör det så bra!
Kram!!

Stina sa...

Mysigt att få gå ut i friska luften.:-) Stina