onsdag 14 december 2011

Lucia


Jo då,så här såg han ut igår...Pepparkaksgubben,ny duschad och otroligt rödhårig ( ni förstår varför han inte var tomte med röd dräkt va?)
Det gick bra på dagis dom små barnen undrade varför det var så fasligt massa folk på deras "jobb" och dom tittade förvånat på alla.Eftersom att det bara är typ två barn över 3 år så blev det inget speciellt Lucia tåg utan barnen kom in och satte sig i en ring och sjöng de sånger dom brukar göra på dagarna,typ Imse vimse,I ett hus mm,sedan blev det pepparkakor,glögg,saft och Clementiner,snabbt och koncist,avklarat och färdigt.Skönt kan jag tycka,både föräldrar,barn och fröknar tycks vara lite trötta nu,det har varit mycket sjukdom och en hel del stress inför jul och efter en heldags arbete är alla trötta ( även barnen)
Idag började vi tidigt Felix och jag......att städa alltså,upp 6,20 vinka av pappa till jobbet,välling,väckte Lucas,frukost i med första maskinen tvätt,vinka av Lucas,damma,söva Felix,hänga upp första tvätten,i med ny,dammsuga,lunch,hänga upp tvätt nr två och i med trean,Disney Channel går för fulla muggar under tiden,fixa sig i ordning,hänga sista tvätten och ta bilen någon stans,typ handla,hämta paket,en fika hos nån,vad vet jag??? Dagen är ju inte slut än klockan är bara 9 :)
Kan bli att jag bara tar en dag hemma,det behövs ibland med...du vet att bara lalla runt i pyamasen hela dagen med håret i tofts och ansiktet i det fria,skita i sminkning,dusch och senare på kvällen åka och sola för att SEDAN ta en lång skön dusch....jaja vi får se.Nu har ialla fall mina ägg kokat alldeles för länge,så de är väl gröna när jag ska äta dom...
Bye the way,jag har köpt en Brudklänning och underkjol ska hämtas på Posten....jag kan inte ha klänningen än,men om NÅGRA kilo...hmmmm den var så billig och fin att jag var TVUNGEN att köpa den,nog om detta,nu kallar äggen.
Kram på er mina vänner

2 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Åh vilken söt pepparkaka!!!
Gu så spännande med klänningen! Vill ju se!!!! Kan jag komma över!?
Dom där kilona som är kvar får du bort fort så som du kämpat hittills!!
Tänk att du ska stå brud!! Jag tycker det är så fint med människor som verkligen viger sina liv åt varandra! Och det ska du göra!! Hihi!!
Massa kramar!!!

Anonym sa...

du blir säkert en fin "gräddbakelse" i den klänningen Tess. den va jättefin! Söt pepparkaksgubbe förresten!!!! kram. moster.