fredag 25 februari 2011

Hatar att jämföra

Jag vill bara säga att Felix blir ju 6 månader nu och det händer nya saker varje vecka
Just nu är han inne i en sjung och dans period + att han har ett minspel som inte liknar denna värld.

Annars HATAR  jag att jämföra barn:
INGET ont om de som springer runt på: Babysång,Babygympa,Babysim,Föräldragrupper mmmm
Men hur det än är så jämför man sina barn där och kollar in vad det är för märke på kläderna,hur duktiga dom är,vad dom äter,hur aktiv man är som förälder,duktighets stämpeln åker fram...
Jag vet dom som ALDRIG är hemma med sina barn utan far dagarna i ända....så förstår dom inte varför barnen är gnälliga och rastlösa när det kommer hem???!!!
My God!

Jag har inga problem med att vara ensam med Felix och han får utbyte av andra människor ändå,jag har inget behov av att hela tiden vara med andra men jag kan förstå dom som vill allt detta,särskilt om det är första barnet,då kan det vara skönt att ha andra mammor att dela sina erfarenheter med men jag provade det och det var inget för mig hur social jag än är.....jobbigt att hela tiden jämföra och kolla snett på dom andra + att man måste ju bara säga: Å vad söt ditt barn är....( fast man inte tycker det..)
På BVC,föräldrarutbildningarna mm så prackar dom ju på en massa saker som dom tycker att man ska göra för sina barn

Vad är det för fel på : HEL,REN,TRYGG,KÄRLEK,MAT,FRISK,SUNT FÖRNUFT????
Räcker inte det?

Tycker ni jag är dum i huvet nu?? haha.Ja det bjuder jag på i så fall!  :)



kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har oxå valt bort att springa på aktiviteter dagarna i ända. Vilket ganska många har ifrågasatt. Vi har det hur bra som helst utan stressen att infinna sig på olika ställen hela tiden. Tar dagen som den kommer. BVC har påtalat några gånger att det är så bra med Öppna förskolan men än har vi inte varit där. Tids nog är man ju inne i ekorrhjulet med dagis & jag längtar inte direkt efter det. Önskar att vi hade ekonomi så att jag kunde vara hemma på heltid tills det är dags för skola. Tycker inte alls att du resonerar dumt kring detta. Ha en skön helg! Kram Stina

Tessan sa...

Tack Stina för att du är en förstående småbarns mamma!
kram