torsdag 17 februari 2011

Halva veckan

Sådär ja nu har halva veckan gått!
Fick fika besök redan vid 9 imorse.Kajs bror Anders kom förbi ända ifrån Tjällmoskogarna för en kopp kaffe.Alltid lika trevligt att träffa honom och Kicki.
Är lite seg nu på förmiddagen då jag var vaken mellan 03-06 imorse,sen ringde Kajs klocka kl 06,45.
Mata Felix vid 3 sen var det lögn i helvete att somna om.Vid 5 tiden gick jag upp iköket och inväntade att grann tanten med de lösspringande hundarna skull komma så jag fick säga till henne på skarpen att vi inte vill ha deras hund i trädgården,men hon var nog ute innan 5 för när jag kröp tillbaka till sängen vid 05,40,hade hon inte kommite än.
Det är ganska härligt att sitta och se morgonen starta.Då och då kommer någon på cykel eller bil för att åka till jobbet,tidningsbudet kom,en polis bil rullade sakta förbi ( känns tryggt),ljuset blir mer och mer tydligt.
Man får kärlek av katterna när de får påfyllning av vatten & mat.

                                               

Ja den här dagen går nog mot sitt slut med så småningom,sedan är det Fredag!
Idag ska vi äta torsk som jag har längtat efter såå länge!Mums!


Ps,måste ta tag i min vikt!!!!! ( Hur kunde jag tycka att jag var tjock på den här bilden?)

kram

Inga kommentarer: