onsdag 6 juni 2012

Födelsedag Del 2

Ja det blev inte så mycket Födelsedag del 2 för mig,,,jag hade ett maganfall igen och spenderade 4 timmar på Akuten
SÅ typiskt,vi skulle fira Lucas 13 årsdag och efter 16,skulle huset fyllas med släkten,vid 11 tiden fick jag mega ont och hade PRECIS hunnit att städa och hade svabbat sista golvet,när jag fick ta tablett och börja vandra,gå,gå gå och gå,med armarna över huvudet,så det släpper lite i magen,det tog 3 timmar innan jag äntligen kunde kräkas,men det hjälpte inte denna gång,smärtan avtog inget.Då ringde jag 1177 och dom rådde mig till att åka till Akuten...väl där så satt jag som sagt i 4 timmar och smärtan avtog,jag ringde hem vid 16 tiden och frågade om jag skulle komma hem och vara social,men svaret blev NEJ,så jag stannade kvar,fick träffa läkare som sa att det KAN vara GALLAN och det KAN vara MAGKATARR och eftersom att jag då var smärtfri så beslöt vi att jag åkte hem och hade kalas och så blir jag kallad till Röntgen inom en vecka för att kolla mer,för alla prover mm såg bra ut!

Sagt och gjort så promemerade jag hem de ca 500 meterna från sjukhuset och möttes av ett fullt hus och då var jag trött,hungrig och frusen,så jag åt åt och åt,sa HejDå till gästerna som avrundade,sedan tog jag kväll.Kröp ner i sängen vid 20 tiden och somnade strax därefter.
Lucas blev lyckligtvis firad ordentligt ialla fall och det var ju meningen,han var nöjd med Pengar,Lotter,Speedwaymatch mm så det var ju bra!

Idag är det National dagen och den ska vi nog fira i Folkets Park där dom har uppvisning av Brandbil,Polis,Tivoli och en jätte lekpark,pappa Kaj är och jobbar in pengar till sin fru,så jag tar barnen med mig på festligheter!
Hoppas att ni alla på ett eller annat sätt firar vår dag

Ha det gott
Kram

1 kommentar:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Men fy din stackare. Att det inte ska ge med sig. Hoppas röntgen visar nåt till veckan som dom kan åtgärda. Enkelt! Hoppas du klarar dig från smärtan nu! Skillnad om man har ont i ett finger eller så men magen blir så påtaglig. Kram kram i massor!