lördag 23 juni 2012

Midsommar

Så var första arbetsveckan gjord och Midsommar är över detta år!
Ganska maffigt att kastas in i Midsommarveckan det första man gör efter att ha varit ifrån Frukten ett tag,men jag måste ge mig själv en klapp på axeln och konstatera att det har gått väldigt bra!
Min kropp skriker av smärta just nu pga alla tynga lyft mm,men det är en skön smärta som talar om att jag slitit hårt! MASSVIS av pallar har ramlat in i veckan och det är ett antal TON man släpat  med :)

Midsommarafton bestod oxå av jobb,men bara till 13,sedan blev det god mat när jag kom hem och lite vila på det,så var vi i väg till goda vänner på grillning och gräddtårta till kvällen.Alla i sällskapet var ganska trötta,så det blev en tidig kväll med följd av att jag slog upp mina gröna ögon redan vid 7 imorse och gick upp då,men ack vad trött jag var resten av dagen.


Idag kom Lucas hem med som har varit hos pappa denna afton ( vi kör varannan),han ska vara över helgen sedan ha pappa semester och då ska han vara där i fyra veckor,vi behåller dock våra helger,annars skulle det bli väldigt lång tid innan man få träffa honom igen,efter dessa veckor är det dax för våra fyra veckor,tyvärr så jobbar ju jag tre av dom,men han får vara hemma med Kaj och Felix,så har vi ju helgerna tillsammans :)

Mannen i mitt liv har åkt för att fiska en sväng och jag hoppas att han kommer hem med en Gös till mig,för det är ju så gott med Gös som puttrat i grädde och färskpotatis.

( Panera fileerna,stek i smör,skiva gullök och stek med,krydda och slå på grädde,hacka gräslök och dill och låt puttra ett tag,koka potatis till) MUMS!

Önskar er alla en trevlig fortsättning på helgen,hoppas på lite respons från ER
Kram


2 kommentarer:

Unknown sa...

Klart du ska ha en STOR klapp på axeln, vännen! Frukt o grön pallar är inte att leka med! Gigantiskt tunga!
Härlig helg ni haft. Vår blev också lugn eftersom Janne har jour. Idag har vi ( och halva Hälsingland) varit på marknad. Ungarnas dag, så karuseller, godis, ballonger och leksak. Vi fick oxå:-).
Jag är ju helt galen i chokladrutor som finns att köpa OCH cocosbollar!!
Ikväll blir det fääääst! Vi gör en annorlunda entré. Kommer när borden är borta och dansgolvet kommit fram:-) man får pussla när man har barn!
Vi kör varannan här vi å. Eller pusslar så det passar fröken bäst! I den här åldern börjar det hända SÅ mycket och risk för att bli FÖR mammig. Pappan har det ju inte lätt att förstå vad dottern menar, så det är ju viktigt att han hänger med i svängarna. På studenten drillas Stina längst fram i studenttåget. Janne å Stinas pappa sprang längs vägen som rena paparazzi.
" Stina: gissa hur jobbigt det är att ha två pappor ibland, mamma....dubbelpinsamt" haha, men hon är nog tacksam över att de umgås. Jag oxå!

Hoppas kroppen inte skriker allt för mycket! Ha en ssuperkväll!
Påkånisar!

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Kul med en trevlig midsommar trots lite jobb! Vi åkte ut till en ö och hade sånt underbart väder så det knappt gick att förstå. Inte bortskämda med den på den dag! Och fast det var lugnt och en tidig kväll så nog tusan är man trött idag. Gogrillat och film nu på kvällskvisten. Imorgon blir det dock lite jobb här hemma!
Ha en fortsatt skön helg! kram kram!