torsdag 7 juni 2012

Nationaldagen

Det blev ett underbart väder och efter att ha stått och nickat boll med Felix i trädgården så åkte jag till Folkets Park med min moster och hennes barnbarn.Lucas åkte och spelade minigolf med en kompis och var borta hela dagen.

Felix är lite tillbakadragen ibland till olika personer och saker ,men HUR framåt som helst med andra...
Bland annat Kalle Anka!!


Han fullkomligt antastade stackars Kalle med buller och bång,han skulle krama,pussa,klappa magen,bli upplyft och buren av Kalle HELA tiden!!! Kom det andra barn som oxå ville hälsa på Kalle så flyttade han bara på dom lite fint och trängde sig imellan och kramade och lyfte upp armarna och sa Oppa!!!! Herre Gud,alla människor runt omkring skrattade kan jag säga och folk tog bilder på "den lille ´rödhåriga killen" som ÄLSKADE Kalle!!
Jaja man fick under tvång sätta honom i vagnen och gå,så Kalle kraken fick lite vila!

Imåndags var jag barnvakt åt min brors dotter Freja uj uj vad roligt Felix och hon hade,dom kollade på Pippi Långstrump och skrattade högt,ibland kivades dom och då blev det gråt maraton från båda samtidigt ovh ibland hade dom tävling om ve som kunde skrika högst!!!
Vojne vojne,men det gick jätte bra och det gör jag gärna igen :)



Idag blir det lite renbäddat i sängarna och klistra in Bröllopsfoton på Tack korten så dom kommer på lådan,jag blir gräsänka hela dagen och kvällen idag för Kaj ska åka och fiska efter jobbet och kommer hem sen natt troligtvis :( helt ok,men jag hotar med att jag ska ha lika lång egentid någon dag som han får när han fiskar,så idag tjänar jag väl ihop ca 18 timmar....har tänkt att åka till Karlstad och hälsa på min Jenny någon gång när det passar....vore kul om det blev på den här sidan av året ialla fall :)
Blev lite full i skratt när jag imorse satt vid datorn och hörde att Felix sjöng i köket. Högt och ljudligt tog han ton och jag undra vad han gjorde....denna syn mötte mig,han hade lagt sig på golvet jämter kattmaten ( som han så duktigt fyllt på tidigare) och vippat alla flaskor som stod prydligt uppradade och sjöng för fulla muggar,han blev förkägen när jag kom på honom,men en bild var han villig att ställa upp på ialla fall :).GOA UNGAR!!
Nä nu mina vänner börjar nog plikten att kalla tror jag,börjar med frukost,sedan tar vi tag i måstena...

Kram på Er

Inga kommentarer: