måndag 7 maj 2012

Möhippa

Ja vad ska man säga???
I Fredags visste jag att min bror med flera skulle hämta min blivande man för Svensexa...dom tog honom till Tattueraren så att han fick märka sig för livet med BRYNÄS emblemet på bröstet( vilket han sagt att han skulle göra om dom tog SM guld,så det var inget tvång)
Sedan tog dom honom till Bowling där typ hela hans släkt och vänner mötte upp för en kväll igoda vännerslag,,,,dom hade jätte kul och kl 23,00!!!!! Fick jag hem en dretfull man som inte kunde gå själv,så han fick spendera natten i källaren med hinken som sällskap...själv prang jag hela natten och kollade så att han låg i framstupasidoläge och efter ca 2 timmars sammanlagd sömn för mig så ringde klockan 6,00 för jag skulla jobba!!!! Hehe,stackars Kaj,men som tur var så var Felix snäll mot honom hela dagen.

Efter min arbetsdag åkte vi till Kyrkan vi ska viga oss i för genrep (återigen halv kul för en bakis sambo)det gick bra MEN jag fick ett fnitter anfall när vi skulle säga efter prästen...ni vet...
-jag Therese,tar dig Kaj....
SATAN!!! Tårarna rann för jag kunde inte sluta skratta och vi konstaterade att så kommer det troligtvis att bli under vigseln med---peppar,peppar ta i trä.....låt det inte ske!

Väl efter övningen så kom min moster och brudtärna och sa att jag skulle följa med dom,jaha,då kör vi tänkte jag...slöja,tiara,vacker klänning,rosiga kinder och en mask så bra det av...lite mingel hos min mamma,sedan fick jag åka till PLANTAGEN efter stägning och hade en privat lektion i hur man kan tänka när man planterar mm,sedan fick jag gå ut i Garden och ta vilken kruka och vilka blommor jkag ville för att göra ett eget arragemang,,,kul!!!
Tillbaka till mamma för påfyllning av alkohol och sedan bar det av igen och denna gån till privat SPA,där flera vänner mötte upp....SKÖNT bubbel,bastu,mat,dryck ovh mys...
Vi avslutade kvällen hos mamma igen med Singstar och ännu mer dryck och klockan midnatt var det dax för lilla Tessan att åka hem....då började trötthuvudvärken slå till rejält och det var tid för att nanna kudden.

Gårdagen var jag ganska låg kan jag säga....sängen höll mig kvar ganska länge och jag var seg,men lycklig!Det var hellyckat och jag är så tacksam för att jag fick göra så bra saker på min Möhippa och det blir ett minne för livet!

Det är inte klokt men nu är det bara 12 dagar kvar....HJÄLP!!!


3 kommentarer:

Unknown sa...

Häj bäjb!!!

HA HA HA..ja du, jag satt å skratta över dina FB kommentarer i helgen!!!
Men du är set över OCH det innebär att det är nära!!!!:-):-)

Ska åka behöver på torsdag, men jag vet ju inte om jag hinner åka runt sjön!!!???Är du ledig torsdag em,??

Ja men visst är jag berest. Lite tjatigt att åka ner en gång i månaden..hihi.

Galet vad jag längtar hem!
Skulle aldrig kunna jobba som resande!
Fy vilket trökliv!
Påkånis lady blommästar'n:-)

Unknown sa...

Hemöver alltså. Lite stressad att skriva, så koppla på "läs mellan raderna"..gillar mitt ordbibliotek..NOT!!:-)

Tessan sa...

Haha.ja Hilla jag är ledig från jobb men sitter hos frissan Tor em o fixar till håret o provar bröllops frisyrer :-(. Vilken osis !!
Kram hjärtat