onsdag 23 maj 2012

Det kommer mera....

Så,nu har jag landat med rumpan framför datorn och ska ge er lite mer om Bröllopet!

                                                             Det började tidigt hos frissan
                                Efter tupering,massa nålar och spray,satt Tiaran på plats

Dom Champangefärgade skorna med silver klack satt faktiskt på fötterna längre än väntat,men jag hade två par till med mig!

                                            Här är hela vår stora familj samlade på bild

            Ny förlovningsring (den första har jag växt ur!) och min Vigselring!!!

         På Kyrktrappan efter vigseln!Det gällde att slänga släpet på armen för det var lite svårt att gå

                 Kvarten före Vigseln,ingen av oss var särskilt nervösa faktiskt!!!

                                                               Jaha,.så var man gift!

Min Brudbukett bestod av Rosa rosor,Vita rosor,Rosa gerbera,vit sky,gröna bananblad och i blommorna var det pärlnålar istuckna,även lite grönt gräs prydde den!!!

Alla gäster fick gå Tipspromenad med frågor om mig och Kaj när dom fått Välkomstbålen,men även vi fick ha lite frågesport om diversefrågor och så skulle vi ta upp mannens eller frugans sko som svar ex: Vem tömmer soppåsen oftast....( båda tog upp Kajs sko)hehe.KUL!!!

Jag och min fina fina son Felix som envisades med att vara framme hos oss under hela Vigseln och även stundvis under kvällen,men han skötte sig exemplarisk och var jätte snäll under denna för honom underliga dag!


      Alla gäster tog emot oss med en skål när vi kom fram till Logen,där festen hölls!

Borden bestod av Limegöna dukar,Vita/Rosa blommor,Vita/Rosa blomblad,Rosa glitter ( somm alla gäster hade överallt framåt natten)och vi hade Liljekonvaljer och Förgätmigej i vaserna,det var björkar,ballonger och serpentiner som det bör runt stolpar och bjälkar :)

Vi hade en Discjockey som spelade blandad musik hela kvällen och dansgolvet var fullt hela tiden,vi bjöd på Öl,Vin,Bål,Dricka,Vatten,Snacks,Kaffe,Kaka,Bakelse och Korv med Bröd som nattvickning och allt blev jätte lyckat,gästerna var jätte nöjda och vi kan bara instämma,detta blir ett minne för livet.
Då jag tycker att det blir lite långrandigt med paketöppning under kvällen så öppnade vi alla presenter på morgonen där på vid köksbordet och det var rörande att läsa alla kort och se alla gåvor :(
Nu återstår att ta fram bilder som passar till Tackkort och att sätta ut annons i tidningen och lite senare när allt har lagt sig så är det dax att kolla på Upplevelser vi ska göra och Resa någonstans,men det får nog bli lite lite senare då jag kommer att jobba heltid i sjuveckor i sommar först!Men det finns ju lediga helger!!!

Tack för att ni kommenterar mina inlägg,det blir ju så mycket roligare då och så är det kul att få förfrågan på saker ni vill se och veta! Kom gärna med mer respons,mina vänner!!

Ha en toppen dag,själv ska jag nu njuta i solstolen en stund
KRAAAM






3 kommentarer:

Tessan sa...

Just det glömda att säga att det var skönsång av Ingela Svensson med!Hon sjöng Av längtan till dig av Kajsa-Stina Åkerström och Som en vind i ditt hår av Sherly Clamp ( denna sång hade jag fått tips av från Angelica på LillaKråkslottet och sångerskan älskade denna låt,,,jag med!!!) Tack för det <3

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Men vad kul att du gillade den!!!
Och vad roligt att se massa bilder! Ni är så fina allihopa!!
Skoleken där är kul!! Oftast lite skillda meningar i den, hihi!!
Men ni verkar ha haft en alldeles underbar dag!!

Njut av solen och ha en bra dag!!! KRAM!!!

Anonym sa...

Kan bara hålla med, vilken underbar dag det verkar ha varit!! Ett minne för livet! Ringarna är jättefina!! Kanske inte är så dumt att gifta sig...hm nåt att fundera på :-) Kram Stina