tisdag 7 februari 2012

Håhå.våren?!

Ja dom små rara krokusarna jag köpte blommade ju ut alldeles för fort och mina Tulpaner går på sista versen,men jag vill ju ha VÅR,så vad passar bättre om inte att köpa några kvistar Forsythia?
SÅ nu är det bara att invänta att den bötjar blomma,så kan man få lite vår igen..jag VET att det inte ska vara vår än ,men ändå...lite kan man väl få ha ändå?!

Måndag- Fredag är det hela tiden tycker jag,veckan hinner bara börja så är det helg igen,just nu är det mycket fokus på läxor och prov som L har framför sig och helgen kommer att bestå av fiske ( om K och L får bestämma) och innebandymatch + allt det andra som till hör helgen....TVÄTTA,STRYKA,STÄDA,PLANERA/LAGA MAT , ta tag i sådant man varken hinner eller orkar på vardagen.

Strax ska jag hämta lill plutten på dagis,var tvyngen avv käka lite först,har känt av magkatarren några dagar nu och magen säger till mig: ÄT NU!!!!!!
Ja det är bara att lyda och köpta fler Omeprazol ( eller hur det nu stavas)

Nä ni nu har jag inte tid längre och fast jag inte är SÅ aktiv nu på min blogg så kollar jag in era VARJE dag ska ni veta....
P&K  Tessan

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Söt!

Ja men visst är det så...shvoooop...så är det måndag. Men nu går vi ju mot VÅR!!:-)
Ljus behöver vi verkligen!
Varit låg flera veckor nu, men igår var jag å gjorde de sista proverna. Hoppas nu på att det inte blir "tjena insulin"...HUR skulle det gå? Gottagrisen själv.
Fast det finns ju mkt gott ändå.

Nu sitter Stina å jag på donken:-)
Träning, så vi kör lite nyttighetsmiddag innan...hahaha.
Ska FÖRSÖKA orka uppdatera lite ikväll bland alla kommentarer.
Pöss å kram å GÖR NÅGOT DU KÄNNER FÖR I HELGEN! Din lista gills INTE!!!!

Tack för att du finns!!!

PÅKÅNISAR i massor!!

Unknown sa...

ja...
nu tycker jag den antingen kan försvinna eller varför inte bryta ut!! Görleeeeeeeee!!!

Försökte mig på ett nytt knep på fm.
"ahaaa...den kanske försvinner om man kryper (bokstavligen) ut å får sig lite frisk luft??"


Å när man ändå ligger ner kan man ju lägga sig på en snömadrass så roar man barnen samtidigt??
Sagt å gjort!
Startskottet ner för backen (vägen)gick.

Sambon å Märtis i en dubbelpulka.. Wille efter i sin pulkracer.. mamman hack i häl ojandes på madrass.. å sen...
sen kommer hundfan å hoppar upp å S.P.R.I.N.G.E.R. över mig för att komma om!!
Otroligt smart sak...måste vara efter husse :)
eller...kanske matte har ett finger med i spelet, för inte faan försvann det magonda å illamåendet.
Smart tips! PROVA INTE DET!

Janne sa oxå...
Man får hemska flashbacks nu när du är illamående.
Vaddå??? mumla jag tebax..
Ja,,säger han med lugn ton...
Du var ju inte speciellt på humör när du var gravid de sista 8 månaderna!!
Då gick mamman in.

Fast vi skratta ju lite åt det sen.
Han har ett STORT tålamod den karl.

För man blir ju som en markatta när man är gravid och inget blir ju som det var innan tyvärr.

Ja, jag säg då det.

Folk skulle få sig ett gott skratt om dom sett oss.

Men nu fick jag ett nytt tips.
Har en lika söt vän här i byn som dig som ligger hemma i feber...

Fick ett mess med henne iförd mössa och halsduk med texten.
"om man har mössa å halsduk på sig inne...å tar ett glas vin...Då måste man ju bli frisk??"

Jag ställer ju väldigt gärna upp på mina vänner, så iförd mössa och halsduk och märtis likaså, så skicka vi tillbaka en bibeltext med att vi stödjer dig, å tror på dig...HALLELUJA MOMENT!!!
Så nu ska jag fasiken prova ett glas rött :)...kan ju bara i värsta fall behöva krama toaletten, å det vore ju inget större problem.

Blir det mys framför fästivala sen nu rå??
Jag är redan bänkad :)

Ha det gott my friend!
PÅKÅNISAR!