lördag 15 juni 2013

Vin

Har frågat runt lite på olika forum som har med Gastric att göra hur snart man provat på alkohol,det är olika bud och olika sorter.
Jag provade ialla fall på ett glas rött i fredags ( ca 1 dl),det gick jätte bra
Blev inte mer onykter än annars ( det blir jag aldrig) det lilla lilla rus jag
fick pågick inte längre än annars..
Köpte en liten flaska som rymmer 250 cl och jag har nu hälften kvar
som jag kan njuta av efter en god grillad lax,färskpotatis och romsås ikväll  :)
 
Jag kan tillägga att det inte är förbjudet på något sätt att dricka alkohol efter denna operation,men
man bör dricka med försiktighet,dels kan det slå ganska fort,från inget rus
till onykter + att som framför allt kvinna så kan risken att bli beroende
vara större än på oopererade ( teorierna om varför är olika,en av dom är
att om man har haft en matmissbruk innan så tar man till ett annat
missbruk i stället för maten + att vi kvinnor tål i regel mindre än män)
Man rekomenderar att ALLT man äter eller dricker för första gången efter op,bör
man prova på hemma för att man inte vet hur man reagerar,tål det mm
Ja efter den här helgen vet jag att en dl vin går hur bra som helst och jag har
oxå lärt mig att om man inte tuggar Finn Crisp väldigt väl så får man
JÄVLIGT ont i magen!
 
Ha en fin helg på er,här i Motala har cyklister tagit över stan då det är
VÄTTERNRUNDAN!!
Kram

Inga kommentarer: