onsdag 14 mars 2012

Påsar

Jag har ju druckit påsar för viktminskning förut ( tre gånger,första gången gick det jätte bra och jag rasade i vikt,andra gången gick det sådär,mådde inte så bra och tredje gången gick skapligt)DENNA gång går det riktigt bra,jag MÅR bra,jag är inte HUNGRIG,jag är inte SVIMFÄRDIG  och jag är PIGG!!
Min mamma pratar alltid om hur PIGG  och SPEEDAD hon blev av påsarna men jag har aldrig upplevt det,men nu så...det KAN ju bero på att jag aldrig tidigare har varit så trött som innan jag började med påsarna oxå.Totalt däckad framåt 20,30,så har min kvällar sett ut,men nu står jag ut längre och vaknar tidigt på morgonen och är pigg.Idag 6,00 upp och hoppa och funderade på om jag skulle ut och gå eller åka och träna,men beslöt att ta en lung morgon och ta en förmiddags promenad i stället,vill ju inte ta ut mig FÖR mycket .hehe.Varför gör jag det här då?? JO för att jag vill få en liten knuff vad det gäller vikten,har insett att jag kommer INTE att bli smal till min Bröllopsdag,men vill liksom ta en kraft tag ändå...gifter jag mig tjock så gör jag,huvudsaken är att jag blir gift och just nu så ÄR jag ju tjock...MEN jag är snäll och glad ialla fall och det är ju mycket viktigare,eller hur??Jag börjar inse att är man bara frisk och kry och inte lider av sin övervikt på ett sjukligt sätt,så får man börja acceptera och gilla sig själv ändå, om inte JAG gillar mig,varför ska då ANDRA göra det?

Känner lite extra för påkånis denna vecka,en samhörighet på nått sätt och min lilla kråka som kämpar på med sitt hus...och ett jätte vackert radhus som jag hoppas att min vän får köpa.

Ja jag känner mer för alla just nu när jag är så här pigg och glad,sänder en tanke till dom som inte är lika lyckligt lottade som jag :)
Kram på Er Alla

1 kommentar:

Unknown sa...

tittelitut!
Gobrutta!
Ja, det där med påsar finns ju inte i min värld så jag har ju varken nå erfarenhet eller hum om hur mycket, när och hur det ska drickas, MEN....en sak vet jag!
Att hur man än ser ut eller ser sig själv i spegeln, så kommer det alltid finnas fler som ser dig mer än du gör själv!
Du ÄR fin som du ÄR! Att gifta sig är ju bland det största i livet och självklart vill man känna sig vacker och nöjd till tusen just denna dag.
Du kämpar på du och det ska du ha stor eloge för. Är glad att du har fötterna på jorden och inte ser det som hysteri, för man får ju inte glömma bort sig själv och sina nära mitt i alltihopa.
Men jag lovar dig...Du kommer bli den vackraste brud! Inte bara för hur vi alla andra ser dig utan för vad du är och utstrålar!

Å självklart skulle jag inte missa din lyckligaste timme om jag hamnar i krokarna :)

Men PÖSS på sig och KRAMAR till tusen!
Najtnajt!