söndag 18 mars 2012

Lättare

Nää idag får det bli lite ordning och reda,vädret har lättat,solen visar sig lite och det gör det enklare att ta tag i saker,idag ska det planteras Penseer mm och jag ska fixa med lite annat som ex: strykning,handla lite mer påsar mm.
Något mer som har lättat är min vikt - 4,1 på 6 dagar och stel going strong.Det var inte lätt att stå emot Chipslådan som Kaj gjorde igår med jag "naggade" lite,lite på osten så jag fick lite smak i munnen och det räckte.
Har lite inköp som snart ska skrida till verket med,tjejerna har sett ut sig klänningar till bröllopet (jag väntar lite så jag vet vad jag ska ha för storlek)Kaj kan köpa sig en skjorta,vi ska köpa skor till alla,Lucas ska ha byxor,skjorta och väst,lillfisen får vi nog oxå vänta lite med så vi vet hans storlek,det går ju SÅ fort för dom små liven att växa,mat och alkohol och lite små fix återstår till själva festen och en resa till Tyskland blir porten till spriten hehe.
Vi ska fixa lite i trädgården med och säkra att F kan springa runt under tiden som mamma ligger och lapar sol utan att behöva jaga i hjäl sig!
Ett staket ska upp som hindrar honom från att springa runt på framsidan och en grind ska upp så att han inte ränner ut på gatan...sen blir det lite lugn och ro.
( vilken tur att vi har varit duktiga på att spara lite pengar,för det är ju inte helt gratis med allt)Bra att man har en Handy man med som kan fixa det mesta själv oxå,man sparar mycket pengar på "attgörasjälv" och att man handlar lite i taget...

Jaha här flödar enerin så nu ska jag lätta på baken och gå mot nästa steg vilket blir kaffe och hämta/vika tvätt och efter det strykning!


Puss och Kram På Er Alla

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hahaha...hankypanky vid strykbrädan:-)
Sådär ärtig skulle man ju gärna vilja känna sig när man intar den platsen. Här blir det oftast gällevarehäng å för stora raggisar så man ser ut som långben själv.
Oj vad kilona rasat! Så glad gör din skull att det fungerar! Glöm inte bort att må bra oxå!
Krigare gjorde vi oxå till Wille 2 somrar sen när han var som värst nyfiken.
Orka inte springa runt å kolla vart han tagit vägen hela tiden!
Värt guld!! Klart det blir billigare att polarisera själv, om man vet hur man gör vill säga. Annars kan det bli dyrt. Så händiga karlar är en bra uppfinning:-)
Idag blir det UTE för oss å. Ska först fixa
Stinas fyrhjuling. Tömma tanken, ny bensin toppat med lite fyrtaktsolja...brumbrum:-)
Ses mer vännen!
Kramar!!!!!

Unknown sa...

Kufigt språk vi har här i norr på mobilerna:-)
Krigare betyder LEKHAGE och polarisera POLA...HAHA .Pösselipöss

Lena sa...

Det låter som om du har en energirik och glad söndag!

Vet inte om du skrivit det, eller om jag bara missat..
När ska ni gifta er? Jag kommer ihåg alla roliga OCH samtidigt stressiga förberedelser för den stora dagen. Vi skrev listor på allt som skulle göras och så delade vi på dem.

Ha det fint, du fina!

Kramar

Anonym sa...

När tog Kaj det där kortet på dej?;) Kul med alla planer fram till den stora dagen! Hux flux så är den plötsligt där. Spännande. Kram. Moster.<3