lördag 14 januari 2012

Helg

Så här såg det ut förra helgen när det var strålande sol och lite snö.Idag är det -2 grader och lite lite snö/is ligger på gatorna men det ser ut att bli en solig dag.
Tyvärr har jag huvudvärk idag som kan leda till migrän om jag inte tar det lilla lugna,typiskt,jag som hade tänkt att åka och träna,men det får bli imorgon i stället!

Veckorna rullar på allt för fort känns det som,dagarna svischar förbi och vips så är det helg igen.
Skulle behöva stanna tiden lite nu känner jag....vill att vikten ska gå neråt fortare och ta mig tid för att planera bröllopet.Jag kan säga att mycket är redan planerat och klart,men vissa saker tål att disskuteras,planeras,bokas mm MEN man kan ju inte göra vissa saker för tidigt heller ju ?!

På tal om bröllop,så har jag tagit del av min fina Bloggvän Hilla när hon sjunger på sin brors bröllop:
Thats What Friends Are Fore,ni vet,den är ju så fin.
Även jag har ju sjungit på ett bröllop,då min arbetskamrat gifte sig,men det skulle vara svårt att sjunga för någon närstående tror jag.( Jag hade satt en svensk text till låten Bright Eyes som passade in på ett älskande par)
Ni kan titta in hos Hilla och lyssna om ni vill,hennes blogg är för härlig...en tjej med energi,humor,kreativitet och helt galen! :)
www.mywoodhome.blogspot.com

Jag har hittat en handfull goda vänner via bloggen och dom som står mig närmast är som jag nämt tidigare: Hilla på My wood Home,Angelica på Lilla Kråkslottet och Lena på Jag och Vitt.
Jag tycker att det är intressant att ta del av andra människors liv och få en glimt av hur dom lever,kontrasten mellan ex storstan och landet,lägenhet,husprojekt,barn,inga barn,bonusbarn,familje liv mm.

Själv skriver jag bara för att....jag har alltid skrivit och jag skriver i en Bok varje dag om diverse och detta blir likadanr typ som en dagbok,fast andra får ta del.Jag är inte en inressant person med en massa sprudlande ideer,kreativitet,projekt,spännande jobb,inrednings expert eller så utan en aldeles vanlig tjej i snart medelåldern med barn,familj,jobb mm en VARDAGSBLOGG som jag beskrivit den själv.Jag förväntar mig inte en Award för en spännande blogg utan vill bara skriva av glädje,lust och utan att tänka på att den måste innehålla en viss mån av spänning eller roande.
Jag Är Jag! :)

Nä nu vankas det mer kaffe för att se om skalle banken släpper,jag önska Er Alla en underbar helg och TACK till Er som lämnar kommentarer och till ER som INTE gör det:
BÖRJA NU!!!
kram

2 kommentarer:

Lena sa...

Hallå där, du är visst en intressant människa och en människa som jag uppfattar har ett extra stort hjärta!
Empatisk och go´.
Såna finns inte alltför många av!

Hoppas huvudvärken släpper.

Ha det fint, fina du!

Kramar

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Det är ju DU som väcker nyfikenheten att gå in här och läsa om dig och vad som sker hos dig! Det vill jag gärna fortsätta med! Jämt!!!
Alla awards i världen till dig!!! Gojänta!!
Det är så kul när man hittar nån som betyder det där lilla extra! Då spelar det ingen roll om man bloggar om renovering, karlar, inredning eller familjen!!
Hoppas du har en mysig kväll!! Massa kramar!!