fredag 31 maj 2013

Myrsteg II

Känner mig ganska trött om dagarna,vill göra SÅ mycket men orkar inte
Försöker gå ut och gå varje dag,men blir frustrerad över att jag inte kan gå i den takt jag vill!
Var på Gymmet i går kl 7,00 på morgonen med.....snacka om att få börja med myrsteg...orkade typ inget! Träningsvärk idag i Triceps,men vill ogärna ha gäddhäng när vikten sakterligen försvinner,men men jag är 38 år och får leva med den kropp jag har :)

Maten går bra,ja eller DRYCKEN,kan dock bli hungrig mellan måltiderna trots att jag dricker massor av vatten ( och kaffe)Vissa måltider går lite trögare än andra,men jo då det går bra.
Längtar till nästa vecka då jag får börja mosa/mixa "vanlig mat" det har jag inte ätit på  veckor då:)

Ska väga mig och mäta mig på Måndag igen,spännande att se vad som har hänt under en vecka.jag fattar att jag inte kan förvänta mig samma viktras som när jag bara drack VLCD...ett kg per vecka och jag är nöjd.

Ha en fin helg alla rara <3
Kram

3 kommentarer:

Mimmi sa...

Tycker att börja träna så pass snabbt efter op är ju enormt bra.
sen en sån omställning till ingenting i matväg att få i sig o sen försöka behålla det. Har ju hört att en del kräks ju mycket en lång tid efter och vad det är som gör att det går bättre för andra....Sen som jag ex är knasig i mgen och haft det många år så funderar jag på hur det funkar med op på såna personer.En fråga som du inte behöver svara på, Hur funkar det med din "mage", blir det som vanligt med "vanliga "toabesök, mer eller mindre? ont i magen efter Måltid?
Lite intressant att veta....
Jag hejar på dig vidare!
/Mimmi

Mimmi sa...

Tycker att börja träna så pass snabbt efter op är ju enormt bra.
sen en sån omställning till ingenting i matväg att få i sig o sen försöka behålla det. Har ju hört att en del kräks ju mycket en lång tid efter och vad det är som gör att det går bättre för andra....Sen som jag ex är knasig i mgen och haft det många år så funderar jag på hur det funkar med op på såna personer.En fråga som du inte behöver svara på, Hur funkar det med din "mage", blir det som vanligt med "vanliga "toabesök, mer eller mindre? ont i magen efter Måltid?
Lite intressant att veta....
Jag hejar på dig vidare!
/Mimmi

Tessan sa...

Mimmi
Angående bajsfrågan höhö så har jag gått i från att gå flera gånger om dagen till mer sällan,i början kan det ta upp till ca fyra dagar innan det kommer igång..i och med att det bara är flytande nu så blir det ju inte så mycket för tarmen att "ta vara på"än.
Jag känner inget ont eller obehag,,jag glömmer liksom bort att jag är opererad...jag kan få lite håll om jag äter för snabbt och börjar anstränga mig direkt efter åt men det blir mer sällan nu.

Fråga på du Mimmi,det är ju liksom tanken att kunna informera och intressera andra :)