fredag 2 november 2012

Två Operationer inom en vecka

Ja nu äntligen kommer jag att bli fri från mina Gallstensanfall för nu är fanskapet borta.
Fick ett anfall i Torsdags och det gick liksom inte riktigt över,så jag sökte akuten på sjukvårdsupplysningens order under Fredagen.
Det visade sig att jag hade rejält höjda värden och det betydde Bukspottsinflammation som orsakats av att en Gallsten har satt sig i vägen och orsakat denna inflammation.
Fick bli Ambulans ( som jag aldrig har åkt i tidigare) till Us i Linköping för operation,men det blev inget den kvällen,inte heller nästa dag blev det operation och på Söndagen gav dom mig permition och jag fick åka hem över natten,under denna tid på sjukhuset har jag haft ont hela tiden och när jag kom hem så fick jag naturligtvis ett anfall på natten!

Sagt och gjort så återvände jag till Us på Måndagmorgonen,skapligt groggy efter medicinen, och då fick jag sitta 5,5 timmar i en fotölj för det fanns inga lediga sängar...Klockan 12,30 fick jag gå och duscha inför operationen och 13,15,så blev jag inrullad!
Vaknade ca 5 timmar senare,men var inte helt vaken förns kl 19 på kvällen,jag har aldrig varit sövd förut,men jag mådda ganska bra.Jag var på benen ganska snart ( jag var så kissnödig så jag var så illa tvungen) och allt rullade på bra.Jag fick åka hem på Tisdagen efter lunch med starka morfin tabletter med mig hem och sprutor som jag ska ta på mig själv mot blodpropp.

Nu mår jag skapligt,har fortfarande lite ont av såren och av inflammationen,men det går åt rätt håll.
Nu tänker jag inte operera mig mer på ett tag för det har blivit TVÅ under en och samma vecka nu för tidigare tog jag bort en hudförändring som skickats på analys,så nu får det vara bra ett tag!!

Hoppas att ni alla har det bra såhär i November månad,snart är det jul och då kommer jag att kunna äta vad jag vill UTAN att oroa mig för GALLAN!!!!!

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att höra att allt gått bra :D Nu får du var konvalesent ett tag och vara riktigt rädd om dig!!!! /an1e