söndag 8 september 2013

1 Åring

I Fredags fyllde Kajs barnbarn Milton ett år!!
Hurra hurra,tiden går fort,snart börjar han på dagis och då får hans
mamma och pappa lite att bita i,nya rutiner,tider att passa,planering och packning mm
Dagis...jag säger dagis eller ska det vara Förskola kanske?
Jag har sett vilda disskutioner på nätet om just detta
Jag säger dagis av gammal vana men jag vet att dom flesta som jobbar på "dagis" vill att man benämner det Förskola... vad tycker/säger du
Summan av kardemumman är väl att barnen står i fokus och får den utveckling och omsorg
dom ska få,eller vad tycker ni?

Vilka höst dagar vi har va???
UNDERBART!!! Att ha typ 20-28 grader i början av September är ju inte klokt!!
Jag älskar hösten,blåst,regn och kyla kan jag visserligen vara utan,men åååå dessa
ljumna dagar med solsken,höstfärger och en massa syre i luften är FANTASTISKT!!!

Viktmässigt rullar det på bra,jag har nu gått ner lite över 28 kg och jag är nöjd med det,har stått still två veckor,men sedan sp vips,har jag tappat lite över ett kilo på en vecka igen.

Just nu har jag lite långledigt i från jobbet men och tanken var att jag skulle komma igång
med motionen och träning men jag prioriterar liksom bort det :(
Skärpning nu tjejen!!!

Ha en bra vecka allihopa
Kram

3 kommentarer:

Lena sa...

Alltså nu måste jag vara lite petig, Tessan, men det heter absolut FÖRSKOLA. Här går man "före skolan" och inte på dagis som är en förkortning av DAGHEM. Det är inget daghem barnen är i utan en förskola som kompletterar det hemmen ger, dvs kompletterar det varje barns egna hem ger.
Absolut inget substitut eller ersättning för hem!
Jag hoppas varje förälder och barn förstår hur bra det är att få utvecklas tillsammans med andra barn och vuxna, hur fint barnen lär av och tillsammans med andra och att förskolorna kan erbjuda det som hemmen inte gör, samvaro och gemenskap med andra i ungefär samma ålder, men med stora olikheter...
Och jag hoppas de möter vuxna med en tillåtande attityd.

Det var det om det!

Hur mycket ska du gå ner i vikt? 28 kilo låter otroligt mycket, du får ju liksom inte försvinna helt...

Kram och hoppas vi fortsätter ha fina septemberdagar!

Lena

Tessan sa...

Tack för ditt svar Lena jag hade hoppats på att du skulle svara och jag håller helt och hållet med dig! !Dagis är bara av gammal vana men jag håller med om att det är FÖR skolan. .
Jag hade tänkt att gå ner ca sex kg till...då är jag mitt gamla jag igen men om det inte blir mer så är jag nöjd ändå ♡
Kramar

Anonym sa...

Vad roligt att det går bra för dig!
Jag tycker du låter mer positiv i dina skrivna ord.
Den som vore i dina kläder, att ha gjort detta ! Ha det jättebra !
kram
Mimmi